svalerød Startet 1.Juli.2011 Del på Facebook Startet 1.Juli.2011 Sliter litt med ekkolodd og plotter i Nidelven jeg holder på å skru sammen. Har installert en Garmin GPSMAP292 som er tilkoblet autopilot via NMEA0138. Dette har jeg fått koblet opp og fungerer. Har fått tak i en ekkoloddmodul til denne (Garmin GSD22 med Airmar bronsesvinger), og denne får jeg ikke koblet til. Får rødt feilblink på GSD 22, kartplotteren finner ikke noe utstyr tilkoblet.(koblet sammen via CANet) Kartplotteren er ikke oppdatert på en stund, kan dette være problemet? Har prøvd å oppdatere, men får feilmelding på PC om at minnekortet er skrivebeskyttet. Er redd for å gjøre noe med dette og samtidig miste kartdata. Har prøvd å endre diverse innstillinger på plotteren uten resultat. Noen som har forslag til hva som er problemet? Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
softice Svart 1.Juli.2011 Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 Hvilke farver fra 292 bruger du til at koble op til CAN modulet. Som jeg kan se ud fra ledningsdiagrammet skal det være grøn og hvid der skal kobles til CANmudulet. Hilsen Jan Sitér dette innlegget Link to post
svalerød Svart 1.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2011 Hvilke farver fra 292 bruger du til at koble op til CAN modulet. Som jeg kan se ud fra ledningsdiagrammet skal det være grøn og hvid der skal kobles til CANmudulet. Det stemmer, kobler grønn og hvit fra GPS til grønn og hvit fra ekkolodd. (samt orange, som er signal for av/på) I manualen til ekkoloddet og på kablene står det ikke beskrevet hvilke farger som er CAN, men må vel da anta at det er de samme fargene som skal kobles sammen? Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
softice Svart 2.Juli.2011 Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 (redigert) Rød og sort til henholdsvis + og - på batteriet fra GSD22? Redigert 2.Juli.2011 av softice (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svalerød Svart 6.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 Rød og sort til henholdsvis + og - på batteriet fra GSD22? Ja, og oransje til oransje fra plotter. Power lampen er konstant rødt, noe som skal indikere en feil på software. Feilen skal kunne leses av på plotteren, men det kan jeg jo ikke. Har tatt kontakt med support, så håper de kan hjelpe. Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.