Jump to content

Garmin GPSMAP 292 vil ikke koble til ekkolodd (GSD22)

svalerød

Recommended Posts

Sliter litt med ekkolodd og plotter i Nidelven jeg holder på å skru sammen.

Har installert en Garmin GPSMAP292 som er tilkoblet autopilot via NMEA0138. Dette har jeg fått koblet opp og fungerer. Har fått tak i en ekkoloddmodul til denne (Garmin GSD22 med Airmar bronsesvinger), og denne får jeg ikke koblet til. Får rødt feilblink på GSD 22, kartplotteren finner ikke noe utstyr tilkoblet.(koblet sammen via CANet)

p6150389.jpg

Kartplotteren er ikke oppdatert på en stund, kan dette være problemet?

Har prøvd å oppdatere, men får feilmelding på PC om at minnekortet er skrivebeskyttet. Er redd for å gjøre noe med dette og samtidig miste kartdata.

Har prøvd å endre diverse innstillinger på plotteren uten resultat.

Noen som har forslag til hva som er problemet?

Hvilke farver fra 292 bruger du til at koble op til CAN modulet. Som jeg kan se ud fra ledningsdiagrammet skal det være grøn og hvid der skal kobles til CANmudulet.

Det stemmer, kobler grønn og hvit fra GPS til grønn og hvit fra ekkolodd. (samt orange, som er signal for av/på)

I manualen til ekkoloddet og på kablene står det ikke beskrevet hvilke farger som er CAN, men må vel da anta at det er de samme fargene som skal kobles sammen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...