John Kjell Startet 2.Juli.2011 Del på Facebook Startet 2.Juli.2011 Har fått feilmeldingen "check engine". Det gjelder en to år gammel Cummins Mercruiser QSD 2L. Hadde den melding for et år siden også. Da var det litt lite drevolje. Den forsvant da jeg etterfylte. Så kom meldingen igjen i vinter. Da var det også litt lite drevolje. Var ikke helt klar over det forbrukes en del drevolje. Etterfylte, men meldingen forsvant ikke. Nå har jeg gjort alt jeg kan komme på. Filtere er skiftet, motorolje skiftet og alle andre oljenivåer ser bra ut. Har prøvd å koble ut hovedsikringene for å nullstille motoren. Intet hjelper. Prøver å bla meg fram til antall kjørte timer på instrumentet, men finner ingen ytterligere info. Noen som har erfaring for hva dette kan være? Kan de være skadelig å kjøre med denne feilmeldingen? Alt ser normalt ut under kjøring, oljetrykk, omdreininger og kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 3.Juli.2011 Del på Facebook Svart 3.Juli.2011 Nå er ikke jeg noen stor ekspert på området, men jeg har opplevd det samme. Det viste seg at det var en liten lekkasje i en simmering i drevet. Etter at denne ble byttet, har det ikke vært noe problem. Trond Sitér dette innlegget Link to post
John Kjell Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2011 Nå er ikke jeg noen stor ekspert på området, men jeg har opplevd det samme. Det viste seg at det var en liten lekkasje i en simmering i drevet. Etter at denne ble byttet, har det ikke vært noe problem. Trond Hvordan oppdaget du denne lekkasjen? Hvor gammel var motor/drev. Vurderer bare sjangsene for det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 3.Juli.2011 Del på Facebook Svart 3.Juli.2011 Vel ett år gammel. Trond Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.