Jump to content

Cummins QSD 2l feilmelding: check engine

John Kjell

Recommended Posts

Har fått feilmeldingen "check engine". Det gjelder en to år gammel Cummins Mercruiser QSD 2L. Hadde den melding for et år siden også. Da var det litt lite drevolje. Den forsvant da jeg etterfylte. Så kom meldingen igjen i vinter. Da var det også litt lite drevolje. Var ikke helt klar over det forbrukes en del drevolje. Etterfylte, men meldingen forsvant ikke.

Nå har jeg gjort alt jeg kan komme på. Filtere er skiftet, motorolje skiftet og alle andre oljenivåer ser bra ut. Har prøvd å koble ut hovedsikringene for å nullstille motoren. Intet hjelper. Prøver å bla meg fram til antall kjørte timer på instrumentet, men finner ingen ytterligere info.

Noen som har erfaring for hva dette kan være? Kan de være skadelig å kjøre med denne feilmeldingen? Alt ser normalt ut under kjøring, oljetrykk, omdreininger og kjøling.

Nå er ikke jeg noen stor ekspert på området, men jeg har opplevd det samme. Det viste seg at det var en liten lekkasje i en simmering i drevet. Etter at denne ble byttet, har det ikke vært noe problem.

Trond

Hvordan oppdaget du denne lekkasjen? Hvor gammel var motor/drev. Vurderer bare sjangsene for det samme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...