Jump to content

Frakt med hurtigruten: Kan dette stemme!!?????


eysteind

Recommended Posts

Hei!

Dette handler ikke om båt, men eg tar sjansen!:

 

Har vert å kjøpt meg en liten Atv moped som står i Mo i Rana. Tenkte kanskje ikke nok på frakt før eg kjøpte den, men tenkte det letteste var å ta den med Hurtigruta til Måløy. Går inn på hjemmesiden til hurtigruten og finner pris: ca. 300kr for en moped. Dette synes eg var en ganske ok pris og ringte derfor dagen etter for å bestille frakt og gjere avtale for levering.

 

Da fikk eg til svar at godstransport var det Nor cargo som tok seg av. Og de skulle ha 2500,-! for å frakte denne fra Nestna til Måløy!!! Prisen eg såg på innternett var dersom man skulle vere passasjer på Hurtigruta og tok med seg mopeden.

 

Eg synes dette er en alt for høy pris. Faktisk så lønner deg seg for meg å ta hurtigruten oppover, hente mopeden, og ta hurtigruten  ned igjen. Kan dette stemme?

 

Har fått pris på lastebiltransport, men denne er også ganske høy, ca 2000,-

 

Har noen noen tips?

 

Det billigste er å komme i kontakt med noen som skal sørover med hurtigruten som eg kan betale for å ta meg seg mopeden nedover. Vet du om noen?

 

Er det andre selskap som dere tror er billigere?

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde noe lignende som deg for noen år siden. Kjøpte bil i Trondheim og skulle frakte den opp til Bodø. Fant ut at Hurtigruta var et fint og hurtig fraktmiddel. Sjekket pris og fikk bakoversveis.

 

Fikk et tips, gå ombord i Hurtigruta og si til billetøren at du skal ta med deg ATV'n med deg på turen og skal betale frak. Her vil du oppleve en annen pris, en meget hyggelig pris. Betalte og reise til Bodø med fly.

 

Jeg fant ut at jeg sparte flybilleten til Bodø mange ganger, men husk og hente den når Hurtigruten anløper bestemmelsestedet.

 

 :lol:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Prøv With jr.  Ring 73532450 og snakk med Egil Ulvan. (Pjolter fikk med sin forrige båt (32 fot) for en billig penge hos dem...)

Lykke til

 

PS

Måtte til Harstad i mars i år og været var dårlig. Tok Hurtigruta fra Trondheim, og det kostet 2700,- inkl lugar OG medtatt Bobil!!

DS

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ta en FREKKIS!!!!

 

Få selger til å kjøpe billett ombord til seg og sykkelen.

Så går han bare på land, Sende/faxe billetten til deg.

Gå ombord å hente sykkelen i Måløy. :diving

 

Hei!

Denne var ikke dum. Problemet er bare at selger mot 9 mil fra kaien. Og mopeden skal derfor fraktes med varetaxi til hurtigruten. Men eg skal tenke på den....

Link to post
Share on other sites

Ta en FREKKIS!!!!

 

Få selger til å kjøpe billett ombord til seg og sykkelen.

Så går han bare på land, Sende/faxe billetten til deg.

Gå ombord å hente sykkelen i Måløy. :diving

For et par år siden kom det en kar fra Ålesund for å kjøpe min gamle minivan ( i Bergen).

Han snakket om en bilett for ham var på ca 5-600 kr og et tilegg på 150 for bilen !!!

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

og skal du sende denne som stykkgods, sett den på en EURO pall, legg på pallekarmer og lokk, og stropp dette sammen.

Det er ofte lett å prute på prisen for palletert gods, da det er mulig å stable ting ( lette kolli ) oppå denne. Bedre utnyttelse av plass = lavere priser..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

og skal du sende denne som stykkgods, sett den på en EURO pall, legg på pallekarmer og lokk, og stropp dette sammen.

Det er ofte lett å prute på prisen for palletert gods, da det er mulig å stable ting ( lette kolli ) oppå denne. Bedre utnyttelse av plass = lavere priser..

 

Suzuki

 

Problemet er att: F.eks. Nor Cargo tar den "dyreste" frakten uansett!!!! Er kubiken dyrest tar de det, eller killos vekten dyrest, tar de den.

Kanskje NISSEN kan ta den med når han kommer fra NORDPOLEN. :eek:

 

Kan dere ikke frakte med båt, prøv å ringe noen trailer kusker. Det kan hende de har "litt" plass til overs. Det er ikke alle som er proppfulle av fisk, som fraktes sørover i landet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...