Jump to content

Diesel på bensin tank litt OT


joelle

Recommended Posts

Da er det gjort.

Litt OT men jeg gjorde det store idag når jeg startet opp snø fresern før førstegang i år.

Startet opp var nesten klar med oppkjørseln når den trengte litt mer bensin.

Tar den nermeste kanna i garasjen fyller på starter, og merka først etter att det var diesel kanna jeg hadde brukt.

Og da er spørsmålet hva gjør jeg nå? (Bortsett fra og banne osv)

Link to post
Share on other sites

Dette skjedde på en gammel Opel jeg hadde engang ( da var det bensinstasjonen som hadde fyllt diesel på bensintanken sin !! ) Motoren ville IKKE stanse  :cryin:. Men så vidt jeg husker tappet vi bare av diesel/bensinblandingen og fyllte på ren bensin. Motoren "fusket litt " til å begynne med, men gikk senere helt fint, uten andre reperasjoner

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

jo da den biten skjønner jeg, men jeg har hørt att du ska ta loss stiftet og gjøre ett eller annet og

Ingen fare!

 

Bare tapp av tanken og evt rengjør bensinfilteret.

Du får fort dieselen ut av forgasseren også.

Tennpluggen tror jeg ikke du trenger å gjøre noe med.

 

Bare ring Hans Ole i Bonderomantikk hvis det er noe du lurer på  :wink:

 

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde det samme på en gammel 50 Hk Mercury en gang. Den gikk som bare det med om lag 90% diesel på tanken og halv choke.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...