Halsi Startet 2.Juli.2011 Del på Facebook Startet 2.Juli.2011 Hei. Har Nidelv 24 med vp 2003. Hvor kobler jeg ledningene som kommer fra ladereleet og inn på instrumentet? De er merka med 85 og 96 så vidt jeg ser. Skal de inn på + og - på instrumentet? I tillegg har jeg føler til termostathus som skal innpå et sted ved siden av. Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 2.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 Jeg har ny dynamo. Lader ikke mer enn batterispenninga. Tidligere i dag lass den bra, 13,8. Kan det være ladereleet som slurver? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Juli.2011 Del på Facebook Svart 2.Juli.2011 Slo sammen de 2 trådene dine. Lader den ikke mer enn batterispenningen (ca 12.5V) volt så har du ikke lading i det hele tatt. Det du kaller laderelé er sikkert spenningsregulatoren. (Var riktignok et relé i forhistorisk tid og betegnelsen henger igjen, f,eks. i Biltema katalogen...) Når du spør om hvordan denne skal kobles til instrumentet, hvilket instrument snakker du om? Eneste jeg kan tenke meg er ladelampa, og denne skal kobles direkte til D+ terminalen på dynamoen. Er dynamoen identisk med den du hadde tidligere, altså beregnet for ekstern laderegulator? Isåfall skal de 3 ledingene fra regulatoren kobles til B- (normalt gods), D+ og DF (felt). Dette skal være merket på terminalene på dynamoen. Et bilde eller fler av opplegget ville hjulpet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.