Jump to content

Cyber 370, sjøegenskaper og maks motorstørrelse?


theman123

Recommended Posts

Kan begynne med en gang og si at jeg blir nøtt til å kjøpe meg ny båt denne sommeren fordi min elskede,2 år gamle, Winrace 12 gikk i stykker :( (sprekker og tap av gelcoat under, så den tar inn vann)Og den båten som nå står høyest på ønskelisten er Cyber 370. Derfor lurer jeg på en del ting rundt båten, som jeg håper noen kan svare meg på. Først lurer jeg på om det går greit med en Tohatsu 30 hk på hekken av den uten at noe skjer og den er "trygg" å kjøre, eller må akterspeilet forsterkes? Og er det noen vesentlige forskjeller på sjøegenskapene på disse to båtene? Leste blandt annet at Cyber-en har en tendens til å "stupe" inn i større bølger?? For det var ALDRI noe problem med Winracen. Og hvordan oppfører Cyberen seg i motvind?

 

På forhånd takk for svar! :)

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Hei! Eier en Cyber 370 R selv og er super fornøyd med den, jeg har en 25hk på den, men jeg vet ikke om akterspeilet tåler 30. Hadde jeg vært deg hadde jeg forsterket det for å være sikker. Når det gjelder bølger, så er den rimelig perfekt, med meg har den aldri "dukket" i bølgene. Viss jeg har forstått det rett yter cyberen bedre pågrunn av den brede "baken", vinden løfter/støtter båten opp slik at det blir mindre friksjon fra vannet :)

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

:wink: Neida, Har selv kjørt en sånn med 30 hk tohatsu på hekken, går greit det, får hvertfall fartsfølesle når du nesten sitter på sjøen.. Eneste er at det ikke er lurt å gi full gass i en halvmeter + bølger.. fikk meg en overraskende dusj i fleisen...

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post
Share on other sites

Om du vil ha ny winrace så har eg en MK8 til deg ;) ! send meg en mail på zapflap@hotmail.com om du er intressert :D !

En eg va litt kompis me før, har hatt 50 hk på, med cleaver og tror eg, eller bare stål prop, gikk rimelig bra! litt forsterking må kanskje til. men men.. går helt fint med 30 hk! ;)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...