okeido Startet 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2011 Gidder de ikke prøve seg på å starte en motor lenger?hjalp en kompis i går med nyinnkjøpt båt, klarte å drukne motoren første gang han lå på en holme,så ble det slep og jeg for å hjelpe, 20 sek senere gikk motorn, hjelp av startgass, så nå har han startgass ombord.han ga ettertrykkelig beskjed om at de hadde stoppet motoren selv og den gikk helt nydelig dagen før.. Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 skjønte ikke? ble han ikke slept til land? det er vel grei service? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 De kunne ikke ta han til nærmeste marina engang.. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 slepte han til fastlandet,thats it Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 i dette tilfellet hadde de spart en halvtime, jeg hørte på forklaringen at den var våt.og enkleste da var startgass. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Vet Viking og co prøver med litt startgass inn i luftfilteret hvis motoren kinner og ellers går. Det er jo en rask test det da. Om dette kan gjøres like lett på marinemotorer har jeg ingen formening om. De har nok derimot en god statestikk på hvor lenge de skal forsøke å hjelpe motor i gang før de heller kunne slept avgårde. Hvem vet, kanskje skulle de den veien likevel... Har sett folk få hjelp for å dra opp dreggen sin også, det synes jeg er noe pussig, man kan jo komme tilbake etter dreggen senere. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 på en marine outboard er startgass i innsug veldig lett da de ikke har luftfiltere. Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 men der er altid sjangs for at blåse en toppakning med startgass.. og hvem skulle betale skaden da? nei jeg syns stadig at det er fin service og bli slept til land.. hvis der er mulighet for at komme seg hjem derfra.. det var vel ikke ham her? : http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5659609.ece Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Han hadde vel ikke fått motorstopp når han stoppet motoren selv. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 men han satt fast på en holme.. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Har aldri hørt om å blåse en topppakning med startgass,hva gjør du da pumper hele startgass beoholderen nedi gasseren?bare vridde litt på nøkkelen liten dusj, motoren øket ikke turtallet engang..redningsselskapet har vel slept folk på grunn uten å være ansvarlig?jeg fikk hjelp før til slep, lufting og starting av motoren til far.tror jeg skal kjøpe påhengsfeste på båten jeg nå, dette gidder ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 hørt om topppakninger som har blåst uten startgass forresten. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Og han var selvfølgelig medlem? Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 ved moderat bruk av startgass går det greit, men ja jeg har blåst en toppakning med startgass, en motor med tenningsproblem, den tente etter flere dusjer med gass. og resultatet var defekt toppakning Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Hvis man ikke "gidder lengre" er det bare å la være å ringe redningsselskapet, ingen som tvinger noen her. Hadde jeg sittet fast på en holme så tror jeg jeg hadde satt pris på en haik inn til fastlandet slik at jeg kunne fikset problemene der man kan få tak i deler om behov. Hvis redningselskapet bruker en time på å slepe noen til land er det bedre det enn å bruke en halvtime på feilsøking for å deretter bruke en time til land. Med mindre feilen er åpenlyst da. Han kompisen din hadde vel forsøkt litt før de kom tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Hvorfor så misfornøyd? Han fikk jo hjelp. Sikkert en grunn til at Redningsskøyta gjorde som den gjorde. Jeg ser jo i bloggen til Horn Flyer at de rett som det er hjelper med start. Jeg ville vært glad og fornøyd. Og sett på det som kjempegod service. Redigert 3.Juli.2011 av KOB (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
bc45 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Har fått assistanse av nssr flere ganger og alltid fått upåklagelig service. Siste gang var for et par uker siden da impelleren min gikk føyken. Hadde ikke reserve ombord, så redningsskøyta ble tilkallt. De var raskt på plass og slepte meg en times tid til brygga mi. Har aldri møtt på noen fra nssr som ikke har vært utpreget hyggelig og serviceminded Redigert 3.Juli.2011 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 At vi i det hele tatt gidder å sutre over den utmerkede servicen gutta ombord yter. at de gjør sine egne prioriteringer ut fra egne logistiske hensyn skulle bare mangle. Jeg minner om at primærfunksjonen til REDNINGSskjøyta IKKE er å bedrive service på druknede motorer etc, eller å gi starthjelp når du likevel ligger trygt. Primærfunskjonen er sikkerhet! Om det innebærer at de istedenfor å reparere for den med motorstans/havari, heller tauer båten til land så har dette et sikkerhets aspekt i seg, og NSSR har ytt det de skulle, og den med motorhavari er i sikkerhet. Ikke veldig vanskelig å forstå det vel? Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
VannTro Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Man slepes til nærmeste havn, ikke nødvendigvis marina, er man medlem av kystpatruljen så tilkalles Falk om skøyta har annet å gjøre. Slutt å syt ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Man skal slepes til det stedet man kan få videre hjelp. Hva skøyta gjør utover detde skal avhenger av kompetansen til de som er ombord. Og de skiller det mye naturlig nok i og med at omtrent halvparten av båtene er frivillig bemannet om motorkunnskap inngår ikke i pensum i opplæringsplanen. Sm jeg forstår det gjør mannskapet det de kan. Er det noen som kan lufte en dieselmotor gjør de gjerne det. Det kan jo også være at skøyta hadde nye oppdrag på vent og ikke hadde tid til å fikle med en motor de ikke helt forstår. Ved slep skal alltid oppdragsskjema fylles ut og signeres før slepet starter. Her tar RS samme forbehold som er vanlig ved slep, dvs at de ikke tar ansvar for skader på båten. Det er eb eller anne taubåtsklausul eller noe sånt. Kanskje du skulle spørre om å være med på noen vakter så du får litt mer kunnskap? ikke sikkert du har samme behov for å klage da. Redigert 3.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Jeg minner om at primærfunksjonen til REDNINGSskjøyta IKKE er å bedrive service på druknede motorer etc, eller å gi starthjelp når du likevel ligger trygt. Primærfunskjonen er sikkerhet! Ja, det er ingen tvil om det. Og denne funksjonen kan jeg ikke huske å lest mye klager på. Men de går ut å selger mye mer enn det. Jeg hadde selv en tråd om disse tilleggstjenestene som de selger i totalmedlemskapet. Jeg henter dette bildet derfra: Nå sier ikke okeido noe om har var medlem (og evt. hvilken type medlem) og det er nok avgjørende for disse tileggstjenestene. Jeg jubler fortsatt for heltene våre som redder oss når vi trenger det som mest, men min ene erfaring er at de kan ha problemer med å innfri det Total medlemskapet tilbyr. Gerhard (fortsatt total medlem) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Nå sier ikke okeido noe om har var medlem (og evt. hvilken type medlem) og det er nok avgjørende for disse tileggstjenestene. Jeg jubler fortsatt for heltene våre som redder oss når vi trenger det som mest, men min ene erfaring er at de kan ha problemer med å innfri det Total medlemskapet tilbyr. Gerhard (fortsatt total medlem) Hvilken type medlem? Er ikke alle Totalmedlemmer i 2011?? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Ops. Det ser ut som du har rett: http://www.redningsselskapet.no/Medlemskap Men jeg var totalmedlem etter min erfaring for noen år siden, og da var det fortsatt et valg. Fortsatt reklameres det med mer enn bare redning: •Fri assistanse i inntil 3 timer ved driftsstans på sjøen og i uthavn ved driftstans i havn med offentlige veiforbindelser Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Synes også det er noe vel sutrende over startinnlegget her... er det ikke ene så er det andre å klage over.. enten det er NSSR eller leietagere som stiller spørmål... Det morsomme er at det stort sett er det samme personer som har noe å klage over uansett.. Et speil er alltid et godt verktøy på identifisere det reelle problemet Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) sydvesten du for snakke for deg selv,er noen negativ så bør du se deg selv i speilet... Kjenner bedre til nssr en de fleste, men i følge de var det 3 timers avtalen som gjorde at de ikke kunne ta en titt engang.de har gjordt så mye mer for meg før,og andre.. men de trodde vist det kunne være alt mulig rart. men er mye mer folk som trenger hjelp om dagen så forstår at det ikke klarer alt, men er å bite seg selv i halen å ikke ta et forsøk,. Redigert 3.Juli.2011 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.