salti Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 etter mitt vett så skal redningsskøyta i prinsippet redde deg.ble kompisen din redda eller ikke? ble han reddet så har rednings skøyta faktisk redda ham!derfor er rett og rimelig at rednings skøyta får skryt av dere i stedet for masse gallegulp... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Kos med misnøye fra trådstarter i denne tråden også. Jeg gleder meg til å høre fra hvor og hva du kjenner nssr bedre enn de fleste . Og hvilken skøyte var det som hjalp hjalp her? Redigert 3.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 men i følge de var det 3 timers avtalen som gjorde at de ikke kunne ta en titt engang. Jeg forstår ikke problemet, de kom, de tauet og de brukte 3 timer. Da har man ikke krav på noe mer. Jeg har sagt det før og sier det igjen, denne "ekstraservicen" som RS har begynt med bør de slutte med så fort som mulig. At de gjør mer enn forventet er vel og bra, men at de markedsfører det, vil alltid bli en akilleshæl som enkelte "surpomper" vil forsøke å bruke mot dem ! At RS redder liv gjennom tilstedeværelse holder for meg, det er mer enn nok til å være medlem av kystpatruljen/totalmedlem og støtte dem på Lotterier etc. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Jeg er nå litt enig i at denne ekstraservicen ikke burde vert markedsvørt så profilert som den er, den kan bidra til at forventningene blir veldig høye. Redningskjøyten er ikke verken NAF, Viking eller Falcken, de skal i hovedsak redde folk i nød. Så bruker de tiden mellom til andre oppdrag inkludert sleping. Dette med forventninger er en rar greie, forventer manekspertise hos 20 åringer som har sommerjobb på Clas Ohlson? Noen går på den lokale puben mens andre går til psykologen med problene sine. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 for kanskje melde seg inn i falken siden redningsskøyta ikke gjør annet å kjøre folk til nærmeste brygge..trodde de maks sklulle bruke 45 minutter hver vei jeg da..de ha ikke brukt mer enn 1,5 time..totalt.så sant de ikke kjørte fra et annet sted enn nærmeste havn for redningsskøytene.. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Det er ingenting som heter at de skal, de kan hvis de har tid. Vet du noe om andre oppdrag de hadde denne dagen? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 nei tror kompisen så at de tok det rolig hjemover,på en ipad med ais eller hva det heter. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 nei hadde ikke lagt ut tråden vis de hadde flere ting på agendan. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 3 timer regnes tur retur base, Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Gidder de ikke prøve seg på å starte en motor lenger?, så ble det slep og jeg for å hjelpe, 20 sek senere gikk motorn, hjelp av startgass, så nå har han startgass ombord. Jeg må virkelig si at jeg ikke helt skjønner problemstillingen. Det jeg skjønner av innlegget ditt er at du fikk startet båten, og at redningsskøyta egentlig burde vært dimmitert fra oppdraget. Mitt spørsmål går derfor tilbake til trådstarter: Gidder ikke folk å forsøke å starte båtene sine, om problemer oppstår, lenger? Redigert 3.Juli.2011 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Mouche Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Minner meg litt om hva som ble sagt på radioen i løpet av uken mht hvilke oppgaver politiet er forventet å ta seg av; En lettere beruset mann ringte politiet 03.00 natt til søndag og ba dem om å hente ham og kjøre ham hjem fra byen da det ikke var noe offentlig transport som gikk og umulig å få en taxi og begrunnelsen for at politiet skulle/burde gjøre dette var at han hadde betalt skatt hele siste året! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
okeido Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 satt på holme uten verktøy og uten startgass. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Han satt ikke på en holme lengre etter ett besøk av redningskøyten. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Skjønner... hvilken holme var dere på da? og hvor fraktet nssr dere? Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
litt peiling Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Slike emner burde vært fjernet av moderator. Skjønner ikke at noen kan åpne hva de vil av emner, mens andre blir redigert eller fjernet. Slik det er nå, er vel over 50% av emnene på side 1, ikke korrekte. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Heter ytringsfrihet.du trenger ikke svare.du trenger bare bla videre. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 (redigert) Det er ingenting som heter at de skal, de kan hvis de har tid. Vet du noe om andre oppdrag de hadde denne dagen? For et par sommere siden lyttet jeg som alltid på vhf`en og da kallet en båt opp redningsselskapet og forlangte å bli reddet mellom strømstad og hvaler grunnet motorstans. De sa høfligt at desverre ville det ta litt tid den dagen da de hadde en del å gjøre noe han ikke skjønte tydligvis da han spurte hva litt tid var... 5 min... 10 min... 20 min... Fyren var en arrogant håpløs fyr og da de spurte hva slags båt han hadde svarte han Bavaria seilbåt. han i redningsbåten svarte da at da anbefalte han at fyren seilet inn mot hvaler så ville de treffes tidligere... fyren klikket da og ropte inn i vhf at å seile var utelukket... fin seilvind var det den dagen og med 6m/s sånn ca Tror mange ikke skjønner at de ikke er alene når de skal reddes og at redningsskøyten ofte har annet å gjøre og. Som nevnt oppe i tråden kan ekstraservicen oppfattes som obligatorisk oppgave noe jeg og trodde tidligere og utifra å ha lest om servicen deres fra andre og reklame... uansett å reddes er det viktigste, kommer iallefall til å ha medlemskap når seiler er på vannet. Får jeg motorstopp seiler jeg garantert til havn så har ikke medlemskapet av den grunn. Er mer for støtte av en fin tjeneste på sjøen som jeg forhåpentlig ikke får brukt for... Redigert 4.Juli.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Heter ytringsfrihet.du trenger ikke svare.du trenger bare bla videre. Ytringsfrihet har ingenting med et privat forum å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Heter ytringsfrihet.du trenger ikke svare.du trenger bare bla videre. Dust Og det er jo bare å bla videre... Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Dette er jo en interessant tråd. Vi har forresten fremdeles ikke sett svar på spørsmålet om den båten som hadde motortrøbbel var medlem i RS. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Nei, ikke svar på hvorfor trådstarter kjenner selskaper bedre enn andre heller . Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 (redigert) Synes denne kritikken av NSSR her er helt malplassert. For det første så begynner de ikke å fikle med allverdens motorer med elektronikk, common rail osv. ved motorproblemer. Til de som tilber startgass, hvordan har man kontroll med maksimaltrykket i sylinderene ved tilførsel av slikt.? Manglende peiling og motorkunnskaper kaller jeg dette. Assistanse er faktisk også slep til lands. Og det får de fleste. Avhengig av hvor kritisk situasjonen er kan det jo ta litt tid om skøyta har andre oppdrag. Synes medlemsavgiften er rimelig som totalmedlem og ville ikke vært medlemskapet foruten. Disse karene gjør en utrolig viktig jobb langs kysten men er IKKE her for å tilfredsstille ulikt pripne pampers komfortbehov. Når man kaller på assistanse har man et uløselig problem sett fra skippers side. Og det skal heller ikke misbrukes. Mannskapene på redningsskøytene har nok mange flere historier om ulike grønnskollingers manglende sjøvett og teknisk kompetanse på alt mulig de blir tilkalt ut på enn vica versa. Redigert 4.Juli.2011 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 (redigert) Hvis rssr nå hadde kommet og gitt denne personen startgass på hans totakt utenbordsmotor og fått start. så hadde den personen møtt en motorkyndig som fortalte ham at man aldri må bruke startgass på totaktsmotorer fordi det blir det samme som å kjøre motor uten olje. Hvordan ville synet på RSSR blitt fra hans ståsted da? kanskje bedre at de tauet ham inn og fikk andre til å ta ansvaret for motoren hans? Redigert 4.Juli.2011 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
SIR DAY Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Synes denne kritikken av NSSR her er helt malplassert. <............> Mannskapene på redningsskøytene har nok mange flere historier om ulike grønnskollingers manglende sjøvett og teknisk kompetanse på alt mulig de blir tilkalt ut på enn vica versa. REDNINGSSELSKAPET FOR SKIBBRUDNES REDNING heter det. De er ikke ett flytende NAF heller. Deres jobb er å redde, ikke reparere. Ta ansvar selv, ikke forvent mer enn at de redder deg utfra kinkige situasjoner. Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Don Meeko Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 (redigert) Nei Norsk Selskab til Skibbrudnes Redning. Redigert 4.Juli.2011 av Meeko (see edit history) Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.