nives Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 (redigert) Hadde en artig. og tankevekkende opplevelse forige sommer. Fikk tauverk i propellen. men kom meg inn til en Båthavn, der det også er verksted i nærheten. for å kunne skjekke ut/forsøke å fjerne tauet. Relativt enkelt med Hekkagregat og Gummibåt. Heve opp, av med propeller og ok.( var en ødelagt propell, denne hadde faktisk verkstedet) Var flere båtførere som annbefalte meg å ringe redningsselskapet. Det fikk meg til å tenke på holdninger. Eg låg da i en trygg havn.med Båtverksted rett ved. Kunne aldri fått med til å ringe Redningselskapet, å risikere å fjerne de fra de fra et område der noen kunne ha behov for livstruende hjelp, når eg var i sikkerhet, og med profisjonell hjelp i området. Redigert 5.Juli.2011 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Jawik Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Kunne aldri fått med til å ringe Redningselskapet, å risikere å fjerne de fra de fra et område der noen kunne ha behov for livstruende hjelp, når eg var i sikkerhet, og med profisjonell hjelp i området. Dette synes jeg er rett holdning til NSSR. NSSR blir siste instans en kontakter da en selv bør og skal være selvhjulpen så godt dette lar seg gjøre uten misbruk av selskapet. Men det skader ikke å kontakte de og opprette et samarbeid med sentralen - forklar situasjonen og deretter selv vurdere hva som må til for å komme seg ut av "nødsituasjonen". Har de båt (eller Falken) i nærheten så er NSSR også istand til å vurdere hva som må til før de setter i gang maskineriet. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Laholm Svart 7.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2011 Jeg er i utgangspunktet enig med de to siste ærede talere. Imidlertid står det ikke til å nekte at NSSR (Norsk selskab til skibbrudnes redning) selv har bidradd sterkt til de endrede forventningene ved å komme med flere tilbud til kunder om "tilleggstjenester". Til en viss grad er dette paralellt med Norsk luftambulanse, som på den ene siden driver et flyselskap som har kontrakt med helseforetaken for å fly luftambulanse, og som på den andre siden tilbyr "medlemsskap". Jeg kjenner til medlemmer som mener å ha ringt NLA direkte og krevd luftambulanse i krav av sitt medlemsskap, rekvisisjon av luftambulanse skjer som kjent av AMK (113) etter helsefaglig vurdering. Det blir på en måte å blande rollene i begge tilfeller, og da må man finne seg i at det kommer henvendelser og forventninger utover det som er forutsatt Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.