Jump to content

hvordan bytte kamaksel på mercruiser 3,7l?


HurriCane

Recommended Posts

Hei har ødelakt veiv på min mercruiser 3.7l 170hk, rådebank og masse morro:) har fått tak i delemotor men den har mest antagelig ødelakt kammaksjel.

noen trix, tips hvordan lettest mulig gjøre dette? og hvordan jeg lett kan komme til kammen? tengte og ta toppen på min som er hel og sette på den på blokka på delemotoren.

 

seter veldig pris på svar:)

Link to post

Dette er 224cid motoren, og den har mange navn, 470, 485, 488, 3.7, 165, 170, 185, 190 osv.

Aluminiums blokk med Ford 460 topp, forskjellen på effekten ligger kun i forgasseren, og i noen tilfeller i annen eksosmanifold.

Stort sett greie motorer med en del veeeldig vanlige feil, slik som tetning og lager til kammen, statoren (hvis den ikke er bygget om til dynamo), alt annet som har med ladingen å gjøre, vannpumpen, varmeveksleren, varmgang osv. osv.

Begynner å bli vanskelig å få tak i deler til disse nå, men hvis du er fornøyd med motoren, så skal det ikke være noe problem å bare sette toppen fra den ene motoren over på den andre, da "nesten alt" går om hverandre på disse motorene.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...