Jump to content

Tyntflytende stoff/veske for å stoppe lekkasje rundt vinduer?


b_finder

Recommended Posts

Hei,

Jeg har hørt en gang om et tyntflytende stoff/veske for å stoppe lekkasje i gummipakninger i glassene.

Vedkommende skulle se etter emballasje, men fant ikke.

Er det noen som var borti lignende superstoff:) eller kan anbefale noe her?

 

Alle tips mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

Captain Tolleys Creeping crack cure!

 

Melkeaktig, klissete stoff. Hjelper på små lekkasjer, flere påføringer må til. Også greit for å finne lekkasjen, og deretter tette med f.eks Sikaflex. Du ser lett hvor den trekker inn, der er det en lekkasje.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Takk for hjelpen index!

 

Creeping crack cure - dette navnet var jeg på jakt etter!

Vedrørende Sikaflex så ser jeg at den blir nokså fort nedbryt og får litt merkelig overflate i kontakt med saltvann. Har gått over til Tec-7 isteden og tror at den holder litt bedre.

Fortsatt driver med å eksperimentere :drink:

Link to post
Share on other sites

Gjør som langturseilere - bruk glyserin på gummipakninger. Gummien beholder smidigheten og evnen til å tette.

 

 

Har brukt det selv som siste mulighet på en Lewmarluke som lekket, smurte på utvendig og innvendig og luka har vært tett siden..

 

Du får kjøpt det hos John Paasche tlf 93096969 , mye billigere enn på apoteket.

Link to post
Share on other sites

-> Catlina

Jeg bor lit langt fra Paasche. Var innom apoteket isteden. Det eneste de kunne by på der var Glyserol (flytende veske). Det er vel Glyserin i mer fast form du mener, lik vaselin? Kan jeg bruke Glyserin på glidelåser på kalesje eller er det et annet stoff som er bedre her? Er den noe andre plasser man få tak i Glyserin?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...