Jump to content

VP tamd 60 C - hvor mange anoder?


nordan family 27

Recommended Posts

Skulle bytte motorsinkene i dag. Sist det ble gjort (1,5 år siden) var det en mekaniker som gjorde dette. Iflg instruksjonsboka skulle det være 4 i hver motor. Av de som ble angitt i boka fant jeg 2, samt at jeg tror jeg fant nr 3 på ladeluftkjøleren, men med en helt annen og veldig mye større bolt. Jeg prøvde ikke å skru opp den. I tillegg ser jeg flere bolter på motoren (andre steder enn der det er angitt at det skal være sinker) som ser ut som sink-holdere.

 

Så: hvor mange sinker skal det være, og hvor sitter de?

 

Jeg fant en på varmeveksleren, babord side av motoren. Den satt i ferksvannssystemet, og var som ny. Men den tæres vel ikke så lett når den sitter på ferskvannsiden?

 

Så fant jeg en i oljekjøleren styrbord side. Den var 90 % fin og ble satt inn igjen. Det ser ut til å kunne være en i andre enden av kjøleren også, men det er ikke avmerket i boka.

 

Så skal det være to til på styrbord side, ikke inkludert gear-oljekjøleren (tror det er en der også). Den ene tror jeg altså er i ladeluftkjøleren, men den så ikke ut som noen sinkholder. Kan det stemme? den andre skal være i samme området - menden fant jeg ikke i det hele tatt.

 

Med bakgrunn i at 2 av angivelig 4 var helt fine så sjekket jeg ikke flere, men jeg vil jo vite hvor de er og ta en sjekk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...