spirit185 Startet 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2011 (redigert) jeg har kommet til et punkt i mekkeleringen min hvor jeg trenger å bruke verktøy for å eksakt måle sylindre innvendig. har sjønt det er forsjellige instrumenter som gjør forsjellige ting, noen som vet hva jeg trenger, og hvor jeg får kjøpt utstyr til dette? det jeg vil kunne måle er diameter, slitasje og ovaliteter. vil også kunne måle lagerbaner. Redigert 3.Juli.2011 av spirit185 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 digital skyvelær med 4 decimaler kommer du langt med. kan enkelt måle diameter ovaliteter og lagerbaner.. man får mer precist utstyr, men det meste kan du klare med denne Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 (redigert) Hvis du skal ha mulighet til å måle urundhet bør du bruke topunkts innvendig mikrometer, evt. teleskopstav og vanlig utvendig mikrometer, men det krever litt mer trening for å få et korrekt resultat. Mikrometeret bør alltid sjekkes med en kontrollstav eller passbit evt ring for innvendig mikrometer. Skyvelære ville jeg ikke bruke til dette, selv om det er digitalt Obs, glemte nesten: Luna har rimelig utstyr som er til å stole på Redigert 3.Juli.2011 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.