Jump to content

I dag fikk Yamaha F50 service etter 20 timers bruk. Hva ble gjort?


Sjøogvind

Recommended Posts

Hva med å si litt om hvilken motor det dreier seg om og hva som står på fakturaen, eller hva de som utførte servicen skrev hva som ble gjort...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det står vel på fakturaen veil jeg tro... om det er et seriøst verksted du har benyttet.. De spesifiserer hva som er er skiftet og hva som er sjekket..

 

Du bør legge til hvilken motor det dreier seg om i tittelen slik at ikke tråden blir stengt

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Oljer og oljefilter, og plugger muligens. Kontroll av ventilklaring. Står i brukermanualen hva som skal gjøres på de forskjellige serviceintervallene.

Tennplugger kan umulig være skiftet, da hadde det blitt dyrt hvis man skulle skifte etter tyve timer. De fleste nye motorer har vel ett skift-intervall på 200-300 timer på tennpluggene.

Link to post
Share on other sites

Tipper at Mouche har ganske så rett. Og det er klart at om man skulle skifte plugger etter 20 timer bruk, så ville det vært hysterisk, men dette er førstegangsservice, og iallfall i håndboka til tilsvarende Selva motor, så står plugger på lista! Er vel i tilfelle det har blitt brent noe olje under innkjøring, tipper jeg. Tar service på en sånn 60hk, pluss min 40hk, min er med forgassere, 60hk'en har injection. Pluggene mine ser brukte ut, kameraten mine sine ser nye ut etter en hel sommer... Så, bytter vi plugger da? Selvsagt ikke.

Link to post
Share on other sites

Mener at på to-takterne så ble det skiftet plugger på førstegangs service, men da hadde man jo kjørt på ekstra feit blanding så ganske naturlig. På fire-taktere ser jeg liten grunn til å gjøre det. På ny bil blir det vel heller ikke skiftet plugger bak "første sving"?

Det er en del andre punkter som skal sjekkes, men disse bærer litt preg av å; se om propellen fortsatt sitter på og om det er lekkasje på brenstoffslangen osv.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...