Sjøogvind Startet 4.Juli.2011 Del på Facebook Startet 4.Juli.2011 (redigert) Det var godt å få gjort. Ble det gjort noe mer enn å skifte oljer? Redigert 4.Juli.2011 av Sjøogvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Hva med å si litt om hvilken motor det dreier seg om og hva som står på fakturaen, eller hva de som utførte servicen skrev hva som ble gjort... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjøogvind Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Er en Yamaha F50, har ikke sett hva som ble gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 (redigert) Det står vel på fakturaen veil jeg tro... om det er et seriøst verksted du har benyttet.. De spesifiserer hva som er er skiftet og hva som er sjekket.. Du bør legge til hvilken motor det dreier seg om i tittelen slik at ikke tråden blir stengt Redigert 4.Juli.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sjøogvind Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Jeg får sjekke fakturaen da. Er ikke i mine hender akkurat nå. :) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Oljer og oljefilter, og plugger muligens. Kontroll av ventilklaring. Står i brukermanualen hva som skal gjøres på de forskjellige serviceintervallene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Takk for svar. Da er den klar for full gass. :) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Oljer og oljefilter, og plugger muligens. Kontroll av ventilklaring. Står i brukermanualen hva som skal gjøres på de forskjellige serviceintervallene. Tennplugger kan umulig være skiftet, da hadde det blitt dyrt hvis man skulle skifte etter tyve timer. De fleste nye motorer har vel ett skift-intervall på 200-300 timer på tennpluggene. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 De har vel skiftet motorolje og filter samt girolje, sett på motoren. klødd seg i øret, pratet med kjerringa på telefonen og skrevet en regning. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 I henhold til Yamaha sin instruksjonsbok er det mange ting som skal sjekkes på førstegangsservice ( 20 timer ). Hvor seriøst dette tas vil nok variere. Viktig at en også husker på å få stempel i serviceheftet. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 4.Juli.2011 Del på Facebook Svart 4.Juli.2011 Tipper at Mouche har ganske så rett. Og det er klart at om man skulle skifte plugger etter 20 timer bruk, så ville det vært hysterisk, men dette er førstegangsservice, og iallfall i håndboka til tilsvarende Selva motor, så står plugger på lista! Er vel i tilfelle det har blitt brent noe olje under innkjøring, tipper jeg. Tar service på en sånn 60hk, pluss min 40hk, min er med forgassere, 60hk'en har injection. Pluggene mine ser brukte ut, kameraten mine sine ser nye ut etter en hel sommer... Så, bytter vi plugger da? Selvsagt ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Mener at på to-takterne så ble det skiftet plugger på førstegangs service, men da hadde man jo kjørt på ekstra feit blanding så ganske naturlig. På fire-taktere ser jeg liten grunn til å gjøre det. På ny bil blir det vel heller ikke skiftet plugger bak "første sving"? Det er en del andre punkter som skal sjekkes, men disse bærer litt preg av å; se om propellen fortsatt sitter på og om det er lekkasje på brenstoffslangen osv. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.