Jump to content

volvo penta aq131 går ikke over 3400rpm


theblast

Recommended Posts

Har kjøpt båt for første gang i år. Litt eldre båt med volvo penta aq131.

 

Har vist vært for overhalling nettopp så har kjørt inn motoren sånn i første omgang.

Men prøvde for første gang å dra på litt i går og så at den ikke gikk over 3400 rpm, dette virket litt lite synes jeg.

En annen ting er at jeg synes motoren bråker en del fra ca 1800rpm og så begynner lyden å bli litt borte når den går over ca 2500rpm

Kan jo være den skal være sånn men greit å vite.

Noen som vet hva dette kan være. Kan være greit å finne ut det med en gang da jeg har fått med kvittering fra verksted forige eier har brukt.

Hvis det er noe problemer mener jeg, forgasser tuningen dems var elendig for å si det sånn, stoppet hele tiden i starten så måtte ta med en skrutrekker og stille idle litt opp.

 

Fint å høre hvor mye rpm den skal gå opp i og hva det kan være, også morsomt å hørt om det er vanlig at volvo penta motoren bråker så sinnsykt ved mellomregisteret.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...