Jump to content

Polar 310


teris

Recommended Posts

Er det denne du mener? I så fall er den basert på gamle Fjord 930.

 

Bilde

 

Det er også en nyere modell, som så vidt jeg husker også het 310. Ganske sikker på at det er samme type som Galeon 280:

Bilde

 

Er det denne du mener, finner du en del hos produsenten: http://www.galeon.pl  (treeege sider hvis du som jeg har ISDN)

 

Hos den norske importøren fant jeg ikke noe om båten, men den blir importert. Har selv sett den på båemessen i Bergen.

Link to post
Share on other sites

Polar 310 er videreutviklet på basisen til Wiking 28, som ble Fjord 880, som ble Fjord 930, som ble Polar 310. Forhandler for Polar i dag er Jomar Halsan

 

 

7940 OTTERSØY   Telefon: 74 39 53 87

Faks: 74 39 54 21

Mobil: 9 7 01 22 14  

 

 

Norway  

 

Bilde av 315 har du her http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=17117 om det skulle være denne.

 

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Polar 310 fly er samme båt som Galeon. Muligens at Polar har lånt ut navnet eller har deltatt i noe innredning men båten er den samme.  Nokså karakteristisk med det litt for store sidevinduet.

Ja, hvis du er sikker på dette, så skal ikke jeg krangle med deg :boxing:    Jeg er enig i at overbygningen er lik, og særlig er det karakteristisk med det store sidevinduet, men jeg synes ikke skroget ligner, slik jeg husker det  :rolleyes:
Link to post
Share on other sites

Hei takker for alle bidrag, den båten jeg tenker på er helt lik den Jon P viser til på linken til boat, her heter båten Polar 315 Flybridge. en slik kunne jeg tenkt å sett nærmere på. Er det noen som kjenner til at noen skal selge en slik båt så si gjerne ifra. :yesnod:

Snakket med Polar i går de lager bare snekker for tiden.

Om Polar har hatt ett samarbeid med Galeon vet jeg ikke, synes ikke det asymetriske vinduet passer båten.

Teris

Link to post
Share on other sites

Denne artikkelen fra Båtmagasinet er ganske interessant med tanke på hvor skrogene vandrer mellom produsenter.

 

Her står følgende om Polar 310

Fjord 880= Fjord 930, Fjord 310= Polar 310  (som det ble skrevet i et tidligere innlegg her)

 

Også interessant å se forbindelsen mellom Tresfjord og Skorgenes. Det visste ikke jeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...