kevhans Startet 5.Juli.2011 Del på Facebook Startet 5.Juli.2011 Har problemer med å få startet motoren (BMW b130) i båten min (Ancas Queen 24) med startknappen. Jeg handlet en identisk, brukt motor og byttet ut den som sto i båten fra tidligere, da denne ikke hadde vært startet opp på 12 år. Til den nyinnkjøpte motoren følgte det med komplett ledningsnett fra motoren og medfølgende instrumentpanel. Motoren, ledningsnettet og instrumentpanelet er nå satt inn i båten, å det er her problemene begynner. Jeg får strøm i instrumentpanelet når jeg skrur på tenningsnøkkelen ,men når jeg trykker på START, skjer det ingen verdens ting. Jeg har byttet startreleèt som sitter ved motoren, uten at det hjalp veldig mye. Her er en enkel tegning av hvordan startknapp er koblet opp i båten: Finnes det noen der ute som har noen idè om hva som kan være galt, eller som ser noe jeg ikke ser i forbindelse med at jeg ikke får startet motoren med startknappen? Det skal sies at alt av ledninger er koblet opp slik det var da jeg kjøpte motoren, og da startet den uten noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Sjekk om startbryteren kortslutter strømkretsen når du trykker den inn. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Det hadde vert enklere å gi tips om du hadde skrevet på eller forklart hvilke spenninger du har målt før du trykker på startknapp og når du trykker på startknapp. Hva spenneingen er helt fra batteriet til innslaget på starter og ikke minst spenningen på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
kevhans Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Har endelig løst problemet med denne startknappen. Jeg kvitta meg med alt som hadde med relèet og gjøre, kjøpte ny tenningslås, koblet dette opp, og det fungerer "hur bra som helst" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.