Jump to content

Problem : Kobling av startknapp

kevhans

Recommended Posts

Har problemer med å få startet motoren (BMW b130) i båten min (Ancas Queen 24) med startknappen.

Jeg handlet en identisk, brukt motor og byttet ut den som sto i båten fra tidligere, da denne ikke hadde vært startet opp på 12 år. Til den nyinnkjøpte motoren følgte det med komplett ledningsnett fra motoren og medfølgende instrumentpanel. Motoren, ledningsnettet og instrumentpanelet er nå satt inn i båten, å det er her problemene begynner. Jeg får strøm i instrumentpanelet når jeg skrur på tenningsnøkkelen ,men når jeg trykker på START, skjer det ingen verdens ting. Jeg har byttet startreleèt som sitter ved motoren, uten at det hjalp veldig mye.

Her er en enkel tegning av hvordan startknapp er koblet opp i båten: koblingsskjema_start_med_rel.png

Finnes det noen der ute som har noen idè om hva som kan være galt, eller som ser noe jeg ikke ser i forbindelse med at jeg ikke får startet motoren med startknappen?

Det skal sies at alt av ledninger er koblet opp slik det var da jeg kjøpte motoren, og da startet den uten noe problem.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...