Jump to content

1987 Evinrude 70 fusker/tenner dårlig


Pam65

Recommended Posts

Den gamle god-båten har en Evinrude 70 fra 1987 som har begynt å tulle litt. I går hadde jeg inntrykk av at den ikke gikk på alle pluggene og det var ingen forskjell om jeg tok av og på plugghetten på syl. 2 (midterste). Tok jeg av en av de andre hettene, ble motoren nesten umulig å holde i gang (på 1 sylinder). Men vi manglet verktøy, så jeg fikk ikke ut pluggen for å teste gnisten. Nå i dag forsøkte vi å parallellbytte to coiler og fikk ingen forskjell. FIkk senere ut en pluggnøkkel (på en øy der båten ligger) og det viste seg i dag at vi hadde bra gnist på alle tre pluggene. Motoren gikk også litt bedre da vi startet den. Men ikke helt 100%, den kakler og rakler, har dårlig tomgang og får ikke maks turtall.

 

På meg virker det som den ikke tenner riktig. Er det da "power packen" som svikter? Er den dårlig, kan den vel gi mye rare tenningsfeil?

Eller er det andre ting jeg bør se på før jeg kjøper ny power pack? (Nå forutsetter jeg etter testingen vår som sagt at plugger, pluggledninger og coiler er OK.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...