Jenssen Startet 6.Juli.2011 Del på Facebook Startet 6.Juli.2011 Hei! Jeg Har en Viksund 750 bravo. Jeg bruker båten til å setten noen få garn med og en liten linestubbe. Problemet er at båten "snurrer" litt rundt når det kommer litt vind. Jeg vurderer å lage meg en messan slik at båten ligger mer på vinden. Hvor stor trenger denne messanen og være? har noen av dere en slik. Jeg tenkte å feste den ut i siden slik at den ikke var i veien under setting av garn. Vil det ha noe og si? mvh Jenssen Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 6.Juli.2011 Del på Facebook Svart 6.Juli.2011 Hei Er det ikke en 750 (sport? ) som ligger rett bak denne hvite raceren? Du kan jo se løsningen der. (forresten noen som vet hvilken type båt dette er? ) Noen lager en ovendt L for å få mesanmast til å komme på midten uten å stjele midtplassen bak på båten. Har hørt av erfarne fiskere at mesan som ikke står på midt av båten (bak selvfølgelig) ike fungerer optimalt. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 (redigert) Noen lager en ovendt L for å få mesanmast til å komme på midten uten å stjele midtplassen bak på båten. Har hørt av erfarne fiskere at mesan som ikke står på midt av båten (bak selvfølgelig) ike fungerer optimalt. Mvh Beertrip Det kan man *muligens* kompensere for ved å bikke bommen litt innover mot midten? Det optimale er selvsagt plassering i midten, men tror ikke det spiller veldig stor rolle. Vil det ikke være veldig vondt å stange hodet i den L-konstruksjonen hele tiden? Redigert 7.Juli.2011 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.