autohelm Startet 6.Juli.2011 Del på Facebook Startet 6.Juli.2011 Hei.Har en mariner k40m 6f5 usikker på mod med parafin og bensin drift.Det står en forgasser som er delt med en bensintilførsel inn i akselerasjon pumpen og den andre tilførselen koblet inn under forgasser.Meningen er att man skal kunne slå over på parafindrift når motoren er varm men siden jeg ikke har orginal tanken til denne har jeg prøvd å drifte den på bensin.Har koblet til bensinslngen til den delen av forgasseren som akselerasjon pumpen sitter på men den kveles ved gasspådrag.Hvis jeg skifter over slange til nippelen under kommer den opp i fart men slakker siden akselerasjon pumpe delen ikke har drivstoff. Er det noen som kan si om man kan sette ett t stykke og forsyne begge kamrene i forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Har endelig fått motoren til å gå skikkeli Sitér dette innlegget Link to post
Meland88 Svart 22.April.2013 Del på Facebook Svart 22.April.2013 Hei hvordan fikk du til dette? Har en helt lik motor derfor jeg spør:) Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 25.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2013 Hei. Denne motoren må ha både parafin og bensin for å fungere.. Jeg kjøpte en helt lik forgasser på ebay som er en ren bensinforgasser. Sitér dette innlegget Link to post
Meland88 Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Du har vel tilfeldigvis ikkje nummeret på den forgasseren? Fikk du tak i ny eller var den brukt?:) Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Nr er 6J4-14301.Kjøpte den ny her.. http://www.ebay.com/itm/GENUINE-CARBURETOR-Yamaha-Outboard-40HP-40-HP-6J4-14301-/310651637895?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item485447d087 Sitér dette innlegget Link to post
Meland88 Svart 8.Mai.2013 Del på Facebook Svart 8.Mai.2013 Tusen takk for hjelpa:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.