timon90 Startet 7.Juli.2011 Del på Facebook Startet 7.Juli.2011 Monterte nyt Faria oljetrykksinstrument, og tilhørende giver, men nåle beveger seg feil vei. På tomgang ligger den ca midt på, ca 4Bar, men når jeg øker turtallet går den nedover. Jeg veit at trykket er bra, for målte dette med analogt meter før vi satte inn motor. Ellers funker alt fint:) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 De fins vel med hhv amerikansk standard og "vanlig". Høres ut som enten instrumentet eller giveren er amerikansk. Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 8.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Instrumentet er amerikansk, men er jo lik skala som det norske. Kan ikke skjønne at det skal gå feil vei pga det?! Det står jo Bar på instrumenter Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 bytt om pluss/minus Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 (redigert) Instrumentet måler elektrisk motstand gjennom giveren. Amerikansk giver oppfører seg delvis motsatt. Edit: Eller var det bare på tankmålere kanskje? Husker ikke. Må kanskje undersøke litt.... Redigert 8.Juli.2011 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Her er en beskrivelse fra Seasea.no ang. tankmålere iallfall: När ohm-värdet anges börjar man med bottenvärdet på givaren, exempel på en Europeisk givare, 0-180 ohm där 0 ohm är tom tank och 180 ohm är full tank. Område: 0-180 Ohm (Europastandard) =Lagervara. Område: 240-30 Ohm (USA standard) Kan beställas Område: 240-0 Ohm (Suzuki standard) Kan beställas Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Ser at Wema sine oljetrykksgivere følger samme logikken, ja. Og de pleier å ha standard oppførsel. Se f.eks. HER Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Tok for moro skyld en hoderegning her nå. Hvis du har europeisk giver og amerikansk instrument tilsvarer visningen du fikk teoretisk 2,0 bar oljetrykk på tomgang, og økende med mer turtall. Var det det du fikk når du målte manuelt også? Det kan selvsagt variere en del etter om motoren er varm eller ei... Du må nok ha ny sensor eller nytt instrument. Eller tegne egen baklegs skala på det amerikanske instrumentet Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 10.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Tungvint med forskjellige standarder på akkurat DET da:P men Da får jeg se etter en ny giver, for instrumentet finnes ikke i Norge. Teit.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Juli.2011 Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 Hva mener du med at instrumentet ikkje finnes i norge? Faria selges jo 'overalt' her hjemme Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 11.Juli.2011 Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 jeg kjøpte faria tiltmåler fra maritim, viste helt feil målinger koblet rett VAR DET. jeg ga opp og kjøpte orginalt........da ble det bra Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Hva mener du med at instrumentet ikkje finnes i norge? Faria selges jo 'overalt' her hjemme Har ikke sett den typen som jeg kjøpte i noen butikker eller nettbutikker her hjemme. Er vel også litt derfor jeg ikke kjøpte instrumenter her, for å ha noe ikke alle andre hadde:P Forbanna dumt da Sitér dette innlegget Link to post
sea ray 34 Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Uno marine på elverum,bygger goldfish båter,og dem skaffer sikkert instrumenter til deg.Jeg har kjøpt der. Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 fant ut i dag at bensinmålern gikk feil vei også. Prøve bytte om på ledningene der, men den viste like fordømt feil vei. Vurderer å prøve å setta inn innmaten fra orginalinstr. inn i Fariahuset. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 (redigert) Om du har vippegiver til tanken kan du snu den 180 grader og sette vippen på andre siden. problem solved. Hva med å bare bestille amerikanske giver til den ljegreia Redigert 13.Juli.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Tåkelurt!! Det trikset med å snu armen andre veien, syns jeg du kunne fortalt meg for to og et halvt år siden! Kunne kanskje spart meg for fire givere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.