Jump to content

Knopmåler Yamaha F150, hvor på undervannshuset er inntaket?


Per S

Recommended Posts

Har en 2006 mod Yamaha F150 med LAN instrumenter og knop telleren er død, viser kun --. Ser at denne er drevet av trykk fra undervannshuset og misstenker at slangen er tett et sted (eller kanskje i klem). Er det noen som kan fortelle meg hvor på undervannshuset inntaket til denne slangen befinner seg? Tenkte å forsøke forsiktig med et fiskesnøre eller tilsvarende. Andre tips?

Link to post

lite hull foran

ca litt under propellen (Men motsatt side da)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Hei knopmåleren på f150 er en trykkmåler, det er et bittelite hull nede på undervannshuset, du ser det knapt. Det er koblet en slange til dette hullet som går opp igjennom stammen og kommer ut igjen inne på bb.side inne under dekslet. Der går den videre til en trykkmåler som omgjør trykket til el.signal som igjen går i LAN systemet frem til hubben som sitter som regel under instrumentbordet, så videre opp til instrumentet.

Det du skal sjekke er om det er grodd igjen dette lille hullet på underv huset. Stikke opp med en binders eller lign. Evt. Vippe den lille sorte slangen av føleren som er merket med "S"på ledningen og blåse gale veien

. Hjelper ikke dette så skal du kontakte en yamaha forhandler for det kan være en føler som det er en "kampanje"på. Altså skiftes på service som bare yamahaverksteder har tilgang til. Lykke til.

Link to post

Misstenker at noe er tett her, håper det og at ikke føleren er defekt slik som eMTea er inne på :nonod: Forrige eier malte nedre del av undervannshuset med Hempel Mille Ultimate pga groe. I opp-tiltet tilstand ligger motoren og dupper i vannskorpa noe som fører til groeplager. Kan hullet til trykk kanalen blitt malt igjen rett og slett? Se skisse som angir sånn cirka hvor bunnstoffet er smørt på:

undervannshus.jpg

Link to post

absolutt

Det er ca der dette hullet er

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...