kentm Startet 9.Juli.2011 Del på Facebook Startet 9.Juli.2011 hei. jeg har en Peugeot xd2 jeg har problemer med at den bare går varm for meg. er det noen som har hvert borti det? her er bilde av vannpumpa. skal den se sånn ut? hvor kan man få tak i instruksjonsbok på den motoren? Hvor kan man få tak i deler til denne motoren, trenger isåfall en ny vannpumpe Dine bilder: [Vis alfabetisk] Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 Det er vel en Indenor-motor du har. Den har blitt marinisert av bla. Volvo, Nanni samt SABB. Hvis sistnevnte heter den Status Marine. F.o.m. 1985 ble komponenter fra Bowmann brukt. Før Vetus? Deler her enten fra SABB/Frydenbø eller Univa i Arendal. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
hegra Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 kentm : trenger isåfall en ny vannpumpeMulig det, men hva er galt med den? Vannpumpa skiftes bare hvis den lekker gjennom akslingen, har slark i aksling, går tregt rundt eller lager ulyd, ofte en kvinelyd.Selve skovlene slites ikke ut, og dermed har den også full effekt som en ny såfremt ingen av de ovennevnte feil er til stede. Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 (redigert) ok. men det er ikke noe slerk i den heller noen ulyder i den. men motor går varm på tongang og begyner og koke. hva kan det være da? men hvis toppakninga har gått får du ikke vann i olja da? får det har jeg ikke. Redigert 9.Juli.2011 av kentm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 Sjekk sjøvannsinntaket. Nå vokser blåskjella så fort at du kan se det med egne øyne. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
kentm Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 jeg har sjekka det. det kommer masse sjøvan i melom systeme der. men er noe annet som gjør det.hva anet kan det være da? Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 kommer der kjølevann ut av eksosen? tenkte på tett eksosbend.. men det kan saktens være toppakning/ sprekt topp Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 9.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 ja det kommer masse vann av exosen. men er det bare og skru av toppen og kikke der da? hvordan er det med kammen på den når man tar det av? hvor kan jeg få kjøpt deller til den da? Sitér dette innlegget Link to post
Tarsis Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 Hei. Den har underliggande kamm så det er ikkje noko problem, Men har du sjekka om det ikkje er noko som hindrer vatnet i å sirkulere? for eksempel blokkert termostat. Eg har foresten haynes bok for peugeot 504. XD88 - XD2 Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 kentm : men er det bare og skru av toppen og kikke der da?Synes ikke det nei, fordi slikt gjør man ikke uten at det er helt nødvendig. Du sier den koker på tomgang. Hva med høyt turtall og full fart? Koker den da også eller synker tempen? Hva med tempmåler, og hva viser den?? Men det kan godt være toppen som lekker hvis det bobler i kjølevæsken når tempen er normal. Da er det ikke koking, men luft fra sylindere som blåses ut i kjølekanaler gjennom sprekker eller defekt topppakning. Hvis det ikke bobler på høyere turtall kan det være fordi du ikke så lett ser boblene når kjølevæsken sirkulerer raskere. Tarsis : Men har du sjekka om det ikkje er noko som hindrer vatnet i å sirkulere? for eksempel blokkert termostat.Det var vel et bedre sted og starte ja, særlig hvis det er snakk om koking. Normalt pleier en defekt termostat medføre at det bare tar lengre tid før motor blir varm, men det er jo trist og oppdage noe slikt etter at toppen er demontert og halve sesongen spolert fordi det satt noe dritt i termostathuset. Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 10.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 ok. jeg har ikke termostat i den og virker som alle slanger og alt er helt åpent. er ikke helt siker på gradene på motoren for har ikke fåt monter temp føler på den. men den begyner og dampe av overtryke. skal motere temp føler på den i morgen kan se da hei har du den boka på pcen eller er det en vanelig bok du har? Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 det kommer også vann i olja på den. hva kan det være for noe? hvor kan jeg eventuelt få kjøpt toppakning til den motoren? Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 hei er det noen som hvet hvor man kan finne brukermanuall så den moteren? peugeot xd2? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.