Jump to content

Peugeot xd2 erfaringer?

kentm

Recommended Posts

hei. jeg har en Peugeot xd2 jeg har problemer med at den bare går varm for meg. er det noen som har hvert borti det? her er bilde av vannpumpa. skal den se sånn ut? hvor kan man få tak i instruksjonsbok på den motoren? Hvor kan man få tak i deler til denne motoren, trenger isåfall en ny vannpumpe

Dine bilder: [Vis alfabetisk]

hpim2206.jpg

hpim2205.jpg

hpim2204.jpg

kentm : trenger isåfall en ny vannpumpe
Mulig det, men hva er galt med den? Vannpumpa skiftes bare hvis den lekker gjennom akslingen, har slark i aksling, går tregt rundt eller lager ulyd, ofte en kvinelyd.

Selve skovlene slites ikke ut, og dermed har den også full effekt som en ny såfremt ingen av de ovennevnte feil er til stede.

kentm : men er det bare og skru av toppen og kikke der da?
Synes ikke det nei, fordi slikt gjør man ikke uten at det er helt nødvendig. Du sier den koker på tomgang. Hva med høyt turtall og full fart? Koker den da også eller synker tempen? Hva med tempmåler, og hva viser den??

Men det kan godt være toppen som lekker hvis det bobler i kjølevæsken når tempen er normal. Da er det ikke koking, men luft fra sylindere som blåses ut i kjølekanaler gjennom sprekker eller defekt topppakning. Hvis det ikke bobler på høyere turtall kan det være fordi du ikke så lett ser boblene når kjølevæsken sirkulerer raskere.

Tarsis : Men har du sjekka om det ikkje er noko som hindrer vatnet i å sirkulere? for eksempel blokkert termostat.
Det var vel et bedre sted og starte ja, særlig hvis det er snakk om koking. Normalt pleier en defekt termostat medføre at det bare tar lengre tid før motor blir varm, men det er jo trist og oppdage noe slikt etter at toppen er demontert og halve sesongen spolert fordi det satt noe dritt i termostathuset.

ok. jeg har ikke termostat i den og virker som alle slanger og alt er helt åpent. er ikke helt siker på gradene på motoren for har ikke fåt monter temp føler på den. men den begyner og dampe av overtryke. skal motere temp føler på den i morgen kan se da

hei har du den boka på pcen eller er det en vanelig bok du har?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...