Noflow Startet 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2011 hei, har lenge gått med den drøm om å prøve ut det å bo i båt og har funnet ut at om det noen gang skal skje, så må det skje snart. lurer da litt på hva slags båt (typ cabincruiser) som duger til helårsbruk? det blir nok kun meg som kommer til å bo fast i båten. jobber offshore, så blir også kun brukt 6 av de 12 månedene året har å by på. så skuta må tåle å ligge lenge uten noen særlig bruk, ute om vinteren. sitter for tiden og tråler finn.no, der jeg ser på hovedsaklig cabincruiser i prisklassen 1,1-1,3mill NOK. har muligheten til å strekke meg opp rundt 100k i pris om jeg finner noe som virkelig frister. men setter 1,3 som komfortgrense. er vel greit å ha rom for litt uventede ufgifter? ;) har ingen spesifikke krav til størrelse. ikke for stor, ikke for liten. ønsker gjerne en båt med flybridge. gir dette noen negative sider? det må være båt av kurant merke som er mulig å selge igjen til en god pris når den dagen kommer. tips? :) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Noke sånt kanskje? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Ward Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 (redigert) Vi har en Princess 48 Denne står ute hele året og har blitt tatt opp 3 ganger på 10 år. er til å anbefale ! Redigert 10.Juli.2011 av Simenskare (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Får man en Princess 48 til under 1.3? båten du linket til var jo uten avgifter og vil sikkert koste det dobble av annonsert Sitér dette innlegget Link to post
Ward Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Leste ikke alt som sto! unnskyld! .. Var litt godt til å være sant ja .. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 (redigert) Denne traderen er brukt som bobåt av et par fra Hurum i flere år. Jeg har vært ombord og den har et hav av plass. Den ligger på Finn.no. Båten ligger på Hurum. Link Redigert 10.Juli.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Noflow Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 takk for tips. har egentlig ikke sett noe særlig på trawler, vet egentlig ikke hvorfor, men det er jo veldig bra om man skal bo ombord. synes dog 47-48 fot blir litt gedigent. den friendshipen dog, virker litt mer aktuell både mtp. pris og størrelse. båter jeg har sett på en del selv er typiske britiske båter som fairline/princess etc. de båtene har ofte en planløsning som virker tiltrekkende på meg, da det ser ut til at mesteparten av plassen ligger oppe på maindeck med salongen. men så er det det med å kjøpe båt som er 15-20 år gammel. det blir vel litt kostnader mtp. service og vedllikehold, og sist men ikke minst forbruket. jobber som sagt offshore så har god tid når jeg er hjemme til å faktisk kunne ta meg en tur på et par uker, derfor er det greit om forbruket ikke er så drøyt. denne fairlinen synes jeg så meget pen ut, både på valg av treverk og stoff på puter. store motorer hadde den og. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27978087 her er enda en fairline, dog ikke en phantom, men en corsica. synes også denne så pen ut, men litt små motorer kanskje. hva er egentlig forskjellen på corsica og phantom annet enn at overbygget er litt forskjellig? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29442497 ellers fant jeg en jeanneau 36 prestige som virket meget billig, ligger noen hundre tusen under de andre som er ute på markedet pdd. veldig dårlig annonse dog. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29372733 fant også en viknes 1030 som så meget bra ut. men det begynner vel å bli litt smått kanskje? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28836313 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.