Jump to content

Yamarin 61CC - erfaringer?

ranger1000

Recommended Posts

Hei!

Lurer på om noen har erfaring med denne modellen? Alt av innspill er ønskelig.

Dette blir i så måte min første egenkjøpte båt, og planen er å bruke den på turer i Oslofjorden, men turer til Hvaler er også innenfor planene.

Har relativt god erfaring med 56CC, og liker denne på alle måter, men tipper den blir litt liten som bruksbåt i Oslo.

Et alternativ har vært en brukt Ibiza 22 Touring, men ser ikke det store behovet for overnattingsplasser per idag.

Er middels erfaren i båt, men tenker at denne kan være en flott båt å begynne med? Hva sier båtfolket?

Mvh

Øyvind

Hei, har selv en 59cc m/F150 som er forgjengeren til 61cc. Er kjempefornøyd med båten til mitt bruk (landstedsbåt, fiske og vannsport). 2 stk sitter lunt og godt bak vindskjermen, men kan fort bli litt trekkfullt for de som sitter på benken bak. Kallesje får du jo til dem, men ikke så veldig pent. Synest ståstolene i CC'n er meget bra til litt aktiv kjøring (les hopping i bølgene :). Totalt sett kjekk båt, men skulle jeg hatt en mer beregnet for tur, ville jeg nok gått for en BR.

Jeg har hatt flere Yamarin bowridere, men også en 61 CC i fjor.

61 CC er en genial båt. Solid som alle Yamariner er. Ingenting som løsner eller skrangler. Gode sjøegenskaper for størrelsen. Ekstremt "lettbrukt", det er bare å hoppe ombord (som er veldig enkelt fra alle sider) å kjøre.

Det har vært en trend de siste årene som har gått veldig i retning av bowrider/DC, og det gir bedre komfort enn skjærgårdsjeep. Bruker man imidlertid båten mest som hyttebåt er skjærgårdsjeepen uslåelig. Ikke mye styr med kalesjer, lett å transportere materialer eller hva det måtte være. Ekstremt praktisk, men litt mer trekkfullt er det selvsagt.

Vurderer du skjærgårdsjeep rundt 20 fot, tror jeg ikke du finner mange båter som er bedre enn denne Yamarinen.

Takker for innspill!

Jo mer jeg leser om denne båten, jo sikrere blir jeg på at dette må være en veldig kurant båt. Det blir dagsturer med venner i godt vær, kjekt å kunne ha med seg noen folk også. Ibiza 22 Touring ser ut til å bli relativt trang hvis man er flere enn tre-fire pers.

En bowrider er i og for seg ikke helt uaktuelt, men jeg liker utseendet på en 61CC mye bedre. Det teller jo litt :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...