ranger1000 Startet 10.Juli.2011 Del på Facebook Startet 10.Juli.2011 Hei! Lurer på om noen har erfaring med denne modellen? Alt av innspill er ønskelig. Dette blir i så måte min første egenkjøpte båt, og planen er å bruke den på turer i Oslofjorden, men turer til Hvaler er også innenfor planene. Har relativt god erfaring med 56CC, og liker denne på alle måter, men tipper den blir litt liten som bruksbåt i Oslo. Et alternativ har vært en brukt Ibiza 22 Touring, men ser ikke det store behovet for overnattingsplasser per idag. Er middels erfaren i båt, men tenker at denne kan være en flott båt å begynne med? Hva sier båtfolket? Mvh Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 10.Juli.2011 Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Har nå hatt båten en 61 CC med 150 hk Yamaha siden juni 2010. Er godt fornøyd med båt og motor. Legger ved en link fra tur til Kragerø i forrige uke. Sitér dette innlegget Link to post
Rohauge Svart 11.Juli.2011 Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 Hei, har selv en 59cc m/F150 som er forgjengeren til 61cc. Er kjempefornøyd med båten til mitt bruk (landstedsbåt, fiske og vannsport). 2 stk sitter lunt og godt bak vindskjermen, men kan fort bli litt trekkfullt for de som sitter på benken bak. Kallesje får du jo til dem, men ikke så veldig pent. Synest ståstolene i CC'n er meget bra til litt aktiv kjøring (les hopping i bølgene :). Totalt sett kjekk båt, men skulle jeg hatt en mer beregnet for tur, ville jeg nok gått for en BR. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Totalt sett kjekk båt, men skulle jeg hatt en mer beregnet for tur, ville jeg nok gått for en BR. Ikke uenig i det. Alternativet kan jo være en 64 DC, 68 DC, 76 Dc eller 80 DC for de som har penger nok til å legge en million på bordet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Etter mange år med forskjellige skjærgårdsjeeper så er det ingen tvil i min sjel om at en bowrider er et mye bedre alternativ. Har byttet til det selv og vil IKKE bytte tilbake! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Etter mange år med forskjellige skjærgårdsjeeper så er det ingen tvil i min sjel om at en bowrider er et mye bedre alternativ. Det kommer jo helt an på hva du skal bruke båten til og ikke minst pris vil jeg tro kan være et argument for noen. Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Jeg har hatt flere Yamarin bowridere, men også en 61 CC i fjor. 61 CC er en genial båt. Solid som alle Yamariner er. Ingenting som løsner eller skrangler. Gode sjøegenskaper for størrelsen. Ekstremt "lettbrukt", det er bare å hoppe ombord (som er veldig enkelt fra alle sider) å kjøre. Det har vært en trend de siste årene som har gått veldig i retning av bowrider/DC, og det gir bedre komfort enn skjærgårdsjeep. Bruker man imidlertid båten mest som hyttebåt er skjærgårdsjeepen uslåelig. Ikke mye styr med kalesjer, lett å transportere materialer eller hva det måtte være. Ekstremt praktisk, men litt mer trekkfullt er det selvsagt. Vurderer du skjærgårdsjeep rundt 20 fot, tror jeg ikke du finner mange båter som er bedre enn denne Yamarinen. Sitér dette innlegget Link to post
Norfront Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Jeg har ny Yamarin 68 Cabin m/150 Yamaha, og er kjempefornøyd. Kvalitetsbåt i alle ledd, og velegnet i all slags vær. Redigert 12.Juli.2011 av Norfront (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Takker for innspill! Jo mer jeg leser om denne båten, jo sikrere blir jeg på at dette må være en veldig kurant båt. Det blir dagsturer med venner i godt vær, kjekt å kunne ha med seg noen folk også. Ibiza 22 Touring ser ut til å bli relativt trang hvis man er flere enn tre-fire pers. En bowrider er i og for seg ikke helt uaktuelt, men jeg liker utseendet på en 61CC mye bedre. Det teller jo litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Hva med en Ibiza 22 bowrider? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ranger1000 Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Hva med en Ibiza 22 bowrider? Fin, men for dyr vel? Har en absolutt maksgrense på 350.000,- Noe mer enn dette er jeg ikke villig til å bruke på båt denne gangen. Har visst ikke presisert dette over... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.