bjoron Startet 11.Juli.2011 Del på Facebook Startet 11.Juli.2011 (redigert) Hei Holder nå på med å restaurere min gamle Selco Selfleet, har kommet et problem som jeg ikke finner løsningen på. Det er en lang sprekk langs oversiden av fenderlista, usikker på om jeg skal bruke polyester med glassfiberduk, eller bare sparkle sprekken igjen med gelcoat sparkel. Sprekken er ca 1 m lang? har prøvd med polyester å gassfiberduk men dette ble ikke bra. Redigert 11.Juli.2011 av bjoron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ruben solberg Svart 11.Juli.2011 Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 heisann. du burde fylle sprekken først ved å bruke epoxy lim for og hindre at sprekken sprekker opp enda mere. etter det sliper du det forsiktig ned et lite gran, sparkler det med glassfibersparkel (glassfibersparkel er vannfast sparkel i motsetning til vanlig sparkel) når sparkelen har herdet kan du slipe ned ca 5mm av sparkelen og så kan du legge 2 lag med glassfiber oppå det igjen! :) om du fortsatt mangler noen mm for å få en gjevn overgang bruker du bare gelcoat og blander en litt tykk blanding og legger på (gelcoat kan brukes som sparkel)gjør du dette kan resultatet bli meget bra! :) båtbygger, Ruben Solberg Sitér dette innlegget Link to post
bjoron Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 (redigert) Har akkurat slipt av det jeg støpte med båndsliper, dette er omtrent sik det var føre jeg begynte, sprekkene er helt igjennom, bør jeg forsatt bruke epoxy lim https://baatplassen.no/bildearkiv/40/40824/100_0811.jpg Redigert 11.Juli.2011 av bjoron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjoron Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 hei tenkte om jeg kanskje kan teipe langs baksiden av sprekken hele veien med maskeringsteip. Så legger jeg båten over på den ene siden, å fylle sprekken med ren polyester hva tror dere om dette? Sitér dette innlegget Link to post
bjoron Svart 3.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2014 Lurer på om noen kunne poste bilde av dørken under motorbrønn. Lurer på om det er modifisert litt på min, tror det er stopt på et lag som har begynt å sprekke. Er det orginalt med 4 innstøpte avstivinger, som sitter i båtens legde retning, og to skrå støtter opp i mot akterspeil? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2014 Del på Facebook Svart 4.Juli.2014 hei tenkte om jeg kanskje kan teipe langs baksiden av sprekken hele veien med maskeringsteip. Så legger jeg båten over på den ene siden, å fylle sprekken med ren polyester hva tror dere om dette? dårlig ide, polyester gir ikke mye styrke uten armering i form av glassfiber e.l. Samme gjelder gelcoat sparkel, den er fin til å fikse riper og småsår men ikke egnet der det kreves styrke. Her på denne skaden ville jeg brukt polyester og glassfiber. Du må slipe bort mer gelcoat slik at du kommer ned på ren glassfiber , samt vaske med aceton for å få god vedheft. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.