småbåtentusiasten Startet 12.Juli.2011 Del på Facebook Startet 12.Juli.2011 Fra en annen tråd om "problemer under aksellerasjon": Min yamaha mekaniker sier at bensinrelaterte problemer har økt radikalt de siste årene, bensinen blir tilsatt div. tilsatser for å forbrenne bedre, disse har veldig lett for å danne avleiringer i dyser og flottørhus. Og desto mindre motoren blir brukt, desto mer utsatt ar man for disse problemene , ser det ut for for meg Vinterkonservering med tilhørende forgassertømming og konserveringsolje "fogging oil" er ikke temaet. Additiv for å minske problemene med andre additiver, det bare "baller på seg", eller? Råd for å forhindre slike problemer? Bortsett fra å la motoren "stå¨seg i hjel"? Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Kjør motor på Aspen "miljøbensin" sista 5 min for vinterlagring så slipper du avlagringer brenslesystemet. Sen har du muligens en dreneringsskrue på flottørhus, det er lønt at tømme det på bensin før vinteropplagring. Redigert 12.Juli.2011 av trekko (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Råd for å forhindre slike problemer? Bortsett fra å la motoren "stå¨seg i hjel"? Ved lengre opphold uten bruk kan bensintilførselen stenges, og la motoren la seg gå tom for bensin. Alle motorer har godt av det når de ikke skal brukes på noen uker. Noe å tenke på også når det gjelder motorsager, gressklippere ol. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.