Kjetil1 Startet 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2011 Jeg har ikke fått prøvd båten noe videre enda (har nettopp vært på en ukes bilferie i Norge og DK), men lurer litt på om det ikke ville vært greit med en baugpropell. Men hvor kraftig bør den være? Er det noen produsenter/merker som bør/bør ikke kjøpes? Tenkte å montere selv... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Chiefengineer Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Kjøp Sleipner. Enkle og meget fornuftig konstruerte enheter der man kommer lett til for vedlikehold om dette noen gang trengs. Dessuten er de dominerende på markedet og det er det jo en grunn til. Om båten bikker 5-6 tonn ville jeg gått for en 6-hester. Under kan du nok klare deg med 4. Går jo litt på hva du ser for deg av batterikapasitet etc. Velg gjerne et batteri som har stor kapasitet for ut/innlading som f.eks. Optima etc, om du går for et separat batteri. Et annet vanlig oppsett er å benytte startbatteriene til start av motor, lenseutstyr samt baugthruster. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Det er jo ved vind og dårlig vær du trenger den mest. Ville ikke gått for noe mindre enn 6 hk. Har god erfaring med Sleipner sine baugpropeller. Men finnes sikkert andre bra merker også uten at jeg har noe erfaring med de. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Så da er kanskje denne gode greier? Forhandleren låner ut hullverktøy, men de er jo et stykke unna. Går det greit å lage hull mer eller mindre på frihånd? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hansi Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 (redigert) Her er litt info vedrørende installsjon av baugpropell. Og her er litt mer info. Forsåvidt nyttig lesing hvis du planlegger å gjøre alt selv. Redigert 12.Juli.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.