Jump to content

Ice, problem når flere i havnen har samme navn på router

Bitteliten

Recommended Posts

Har du satt et nytt Admin passord (eget) eller er det standardpassordet i router?

Som standard for ICE sine routere er dette:

Bruker: admin

Passord: admin

NB:Små bokstaver.

Sett både NAVN (SSID) og slå på WPA så er du sikker på at bare du har tilgang. Ønsker du å gi andre tilgang gir du de bare WPA passord som du selv setter i router.

Når du har gitt det navn (som selvsagt bør være Bitteliten så jeg vet du er i samme havn når jeg finner nettet ditt) så søker du opp nett på nytt på enhetene du vil ha koblet til.

MVH

Chaos

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

nødløsning: kople til ruteren med nettverkskabel i stedet for å bruke den trådløse delen.

Jeg husker ikke om det var et "generisk" passord (sånn type admin/admin) da jeg fikk min ICE ruter.

Det er vel et "reset"-hull et sted på ruteren, men jeg ville nok tatt kontakt med ice først.

(redigert: ser at kapt Chaos hadde kommentert også)

Redigert av 'Salt' - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Problem:

I’ve changed some settings and I can’t access Web configuration menu anymore.

To start over, I need to set the Router to factory default.

Solution:

Locate RESET button on the bottom of the modem. Hold the RESET button for 10 seconds and then release it. This will return the password, forwarding, and other settings on the Router to the factory default settings. In other words, the Router will revert to its original factory configuration.

Redigert av Sleeezy (see edit history)

Det er ikke skummelt å bruke "reset" hullet. Routeren er satt opp harware etter ICE's spesifikasjoner så den blir som den dagen du fikk den dersom du bruker svenskeknappen, men så lenge du ikke har tuklet med brukernavn og passord er ikke dette nødvendig.

EDIT: Dersom det er en del "unkonfigurerte" ice modemer i samme havn, kan du også endre "Wireless Channel" for bedre ytelse og seperasjon fra de andre. Som standard er denne 13

EDIT 2: For å koble deg til routeren via trådløst for administrasjon er ip adressen 192.168.0.1

MVH

Chaos

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Har opplevd samme problem når jeg har vært online på andre sine ICE routere og jeg f.eks har tilgang på 20stk på en gang, da korter jeg bare ned rekkevidden min så jeg kun får inn en av de, logger inn på routeren og endrer navnet på den og så øker jeg rekkevidden min igjen og finner den igjen.

Du kan vel også legge den på en annen kanal for å bedre forholdene litt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...