Bitteliten Startet 12.Juli.2011 Del på Facebook Startet 12.Juli.2011 Når vi ligger i havn med flere ICE routere der flere, som oss, ikke har gitt nettverket et eget navn, får vi ikke koblet oss på routeren vår. Det er antakelig mulig å endre navnet, men jeg har ikke med meg admin passordet....... Noen som vet en måte å resette admin passordet? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Har du satt et nytt Admin passord (eget) eller er det standardpassordet i router? Som standard for ICE sine routere er dette: Bruker: admin Passord: admin NB:Små bokstaver. Sett både NAVN (SSID) og slå på WPA så er du sikker på at bare du har tilgang. Ønsker du å gi andre tilgang gir du de bare WPA passord som du selv setter i router. Når du har gitt det navn (som selvsagt bør være Bitteliten så jeg vet du er i samme havn når jeg finner nettet ditt) så søker du opp nett på nytt på enhetene du vil ha koblet til. MVH Chaos Redigert 12.Juli.2011 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Salt Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) nødløsning: kople til ruteren med nettverkskabel i stedet for å bruke den trådløse delen. Jeg husker ikke om det var et "generisk" passord (sånn type admin/admin) da jeg fikk min ICE ruter. Det er vel et "reset"-hull et sted på ruteren, men jeg ville nok tatt kontakt med ice først. (redigert: ser at kapt Chaos hadde kommentert også) Redigert 12.Juli.2011 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Winche-Lanche Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Problem: I’ve changed some settings and I can’t access Web configuration menu anymore. To start over, I need to set the Router to factory default. Solution: Locate RESET button on the bottom of the modem. Hold the RESET button for 10 seconds and then release it. This will return the password, forwarding, and other settings on the Router to the factory default settings. In other words, the Router will revert to its original factory configuration. Redigert 12.Juli.2011 av Sleeezy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Det er ikke skummelt å bruke "reset" hullet. Routeren er satt opp harware etter ICE's spesifikasjoner så den blir som den dagen du fikk den dersom du bruker svenskeknappen, men så lenge du ikke har tuklet med brukernavn og passord er ikke dette nødvendig. EDIT: Dersom det er en del "unkonfigurerte" ice modemer i samme havn, kan du også endre "Wireless Channel" for bedre ytelse og seperasjon fra de andre. Som standard er denne 13 EDIT 2: For å koble deg til routeren via trådløst for administrasjon er ip adressen 192.168.0.1 MVH Chaos Redigert 12.Juli.2011 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Enzo Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Har opplevd samme problem når jeg har vært online på andre sine ICE routere og jeg f.eks har tilgang på 20stk på en gang, da korter jeg bare ned rekkevidden min så jeg kun får inn en av de, logger inn på routeren og endrer navnet på den og så øker jeg rekkevidden min igjen og finner den igjen. Du kan vel også legge den på en annen kanal for å bedre forholdene litt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Takk. Ringte også ICE og snakket med en hjernedød/-løs help desk der. Jeg resatte routeren, ga den nytt navn, satte opp gammel wep nøkkel og nå funker det Enzo, hvordan endrer du rekkevidden slik du skriver? Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 kall nettverket for båtens navn, så er det ikke noe tvil samt sett på kryptering mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Endre rekkevidden kan du kanskje gjøre ved å sette ruteren ned i båten et beskyttet sted, eller kanskje legge ned en eller begge antennene? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Kryptering er på og navnet er nå unikt. Dog ikke så unikt som et av nettene vi såi fjor. Det het jagsaknarmindildo. Dog var det ikke åpent for almenheten...... Redigert 12.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Legg ned de små antennene så minker rekkevidden betraktelig. ICE også ombord i Astor. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.