drtama Startet 12.Juli.2011 Del på Facebook Startet 12.Juli.2011 Heisann båtfolk! Før sesongen kvittet jeg meg med min fine Draco 2000 Daycab og invisterte i en Kelt White Shark 175 Club med Evinrude 115 E-tec 08 mod motor. Er ekstremt fornøyd med både båt og motor. Må si at en E-tec motor er endel bedre og kjøre enn en 170 mercruiser 88 mod Har snoka litt rundt her på båtplassen men det er ikke så mye info og erfaring og hente om white shark båter generelt, så håper på noen flotte innvendinger og anbefalinger på denne posten Har heller ikke funnet noen tråder med white shark båter så vurderer og lage en her, men må få tatt noen bilder av båten og komme igang med forbedringene på båten. Satser på mange gode råd fra dere Har tenkt ut en liten "to do list" - Vurderer og bytte ut til ny kontrolboks, på båten står den orginale OMC og den begynner og bli noe gammel, hadde tenkt og kjøpe en ny Evinrude, men er åpen for forslag så lenge den ikke er side montert. - Hvis noen av dere noen gang har kjørt en WS 175 så har der sikkert lagt merke til at man må minst ha tre omdreininger med rattet før man oppnår full svingutslag. Lurer på om det er mulig og justere på det, evt gjøre ett grep for og få en orden på det? Også ser nok ut som jeg invisterer i ett nytt WS ratt fra de nye modellene med kule på. - Båten har veldig gode sjøegenskaper og overrasker meg stadig, men når jeg får side sjø krenger båten litt vell mye så vurderer trim flaps, vet ikke om noen av dere har noen og anbefale evt. hatt det på tilsvarende båt? - Synes også båten ser ekstremt bra ut med en bimini top, den trengs vel strengt tatt ikke i ett land som norge, og er vel noe vind sensitiv, men lurer på hvor man evt kan finne tak i slikt, har set litt på nettet og funnet ett par til andre båt merker. - Da jeg kjøpte båten følgte ikke med konsoltrekk, lurer på hvor det er best og anskaffe det? HH, Alf Hansen osv.. - Lurer også på om jeg skal montere en LITEN reserve motor på båten sånn type "just in case", men vet ikke helt hvor mange hester jeg bør ha, også er det åsså en fordel at motoren er LETT. Ble litt masse det her, så får se hvilken rekkefølge jeg gjør alt i, men setter STOR pris på tilbake meldinger, forslag og slikt. Så skal jeg så snart det lar seg gjøre få lagt ut noen bilder her av båten. God båt sommer forresten Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Hei, og gratulerer! Hadde en WS175 m/115hk Johnson i åtte sesonger til vi solgte den (med fortjeneste!) og kjøpte en bowrider som gir litt mere beksyttelse. Har vel kanskje noe med alderen å gjøre. Savner ofte Ws'en for det er en utrolig tøff og trygg båt, stabil og sjøsterk og veldig solid. Hadde aldri noe tull med den. Konsolltrekk hadde jeg aldri, savnet det heller ikke. Utslag på rattet husker jeg ikke helt, men opplevde ikke det som særlig vanskelig og ratt med kule så jeg heller ikke noe poeng å investere i. Monterte på en brakett til reservemotor, men det ble med å prøve det en gang for å se at det fungerte og det gjorde det, men deretter ble denne motoren (en 4hk) stående på en gummijolle. Ja, den som så mange andre båter lener seg inn mot vinden, men igjen vurderte aldri seriøst å montere trimtabs. Er vel kanskje litt tilhenger av å ikke jazze opp båter med alt mulig, og umulig, av utstyr som fort koster en del penger og det blir enda mere som skal vedlikeholdes eller går istykker. Biminitop? De dagene man skulle savne det her i landet så tar du på en solhatt og et par solbriller og ber en bønn om at det går over snart hvilket det med stor sannsynlighet vil gjøre, ganske fort sågar! Mitt råd er å bruke båten i sommer og se se på det utpå høsten når du har sesongens erfaring bak deg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
drtama Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Takk for tilbakemelding og du har helt rett. Skal bruke sommeren nå til bli bedre kjent med båten. Så får jeg heller se til vinteren hva jeg evt bytter ut og kjøper til. Ja er også enig at jo mer utstyr desto mer og dyrere vedlikehold. Det jeg sannsyneligvis kommer til og gjøre i sommer er å ordne med en brakett og en liten 4hk motor, kan jo være ganske greit langs kysten her i å med at det ikke er så mye båter rundt i tilfelle motoren skulle få ett illebefinnene... Å ja biminitop var egentlig ment litt som en spøk men synes jo at de ser stilige ut, hvis man dorger rundt og fisker. Litt sånn type "miami fishing" look :D Sånn som den står nå, tar jeg ut alle puter fra båten hver gang jeg bruker den, jeg har den i en bevoktet havn så det er ikke pga tyveri, men mer beskyttelse fra regn. Men er det nødvendig? tåler putene å være på båten i noen dager uten bruk uten att det skulle by på noe problemer? med tanke på regn og slikt.. Redigert 12.Juli.2011 av drtama (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Jeg har aldri latt båtputer, eller hageputer, få være ute hvis jeg tror det kan komme regn. Har heller aldri måttet bytte ut noen puter, kanskje en sammenheng? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
drtama Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Ja tyder på en en viss sammenheng der ja, hehe.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Gratulerer med nydelig båt! Hadde en maken selv, med samme motor, og den båten synes ihvertfall jeg er et smykke. Både båt og motor var spekket nytt, og jeg følte meg som eier av verdens fineste skjærgårdsjeep. Hadde den med på henger til nord og sørnorge, og brukte den mer enn de fleste med mye større båter. Motoren synes jeg også var helt rå, da den går stille og fint på tomgang/sakte fart, men har en skikkelig kul lyd ved pådrag. Kos deg med denne Bestilte trekk fra importøren. Redigert 12.Juli.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
drtama Svart 12.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Takk for det. Ja helt enig, WS er virkelig noen av de stiligste skjærgårdsjeepene som er å få tak på. Og E-tec motoren er rett og slett den mest behagelige og "overall" beste utenbordsmotoren jeg har kjørt. Skal høre med seahorse i morra angående trekk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.