Jump to content

Kjøpe foldepropell på svenskekysten

SteinarK

Recommended Posts

Vi ligger på Koster og har fortsatt noen uker igjen av ferien. På vei hit har foldepropell kommet høyere og høyere på ønskelisten og nå har også kona godkjent innkjøp :) Er det noen som vet om noen forhandlere mellom Strømstad og ca Lysekil med gode priser og som i tillegg kan løfte en 6 tonns seilbåt og montere?

Grebbestadvarvet er dritflinke og pålitelige med god løftekapasitet

ligger innerst til venstre ved parkeringplassen foran ICA og systemet og er tilknyttet Watski butikken

Grãbbestadvarv AB

ring Tommy Sandin...han var kjempeflink å hjelpe meg med gearkassa i fjor

0046-525-724400 eller TS dir.0046-525 724350

lykke til

mvh

Leif

Hei!

Vent med byttet til båten skal på land til vinteren.

Du vil ikke merke forskjellen før du seiler sammen med andre båter du har seilt med før.

Bruk pengene på kona og ferie så får du kanskje lov til å kjøpe noe annet hyggelig senere uten diskusjoner.

Det er du som får forklaringsproblematikk etter propellbyttet når det er liten eller ingen forbedring .

God tur.

Rolf-Eigil har kanskje et poeng.

Har selv foldepropell og er fornøyd med den. Hvor mye ekstra fart den gir meg, tjaa det er jeg ikke sikker på. Rundt en halv knop eller kanskje noe mer?

Nå vet ikke jeg hvor seilinteressert kona de er. Kan godt hende hun skjønner greia. Men noen jenter er ikke helt der. Skjønner ikke dette med marginer og brøkdeler. Håper ikke du har skrudd forventningene i taket...?

Fortsatt god sommer :wflag:

Mange gode poenger på tampen her, ja :)

Mye av årsaken til at foldepropell har vært diskutert er at vi før ferien fikk høre at motoren skulle stå i gir mens man seilte for ikke å slite på drevet, noe vi ellers ikke har gjort. Ikke overraskende blir en fast propell da en gigantisk vannbrems og jeg har av og til i desperasjon likevel satt motoren i fri for dermed å vinne opptil 2 knop. Nå fikk jeg for noen dager siden en overbevisende forklaring på hvorfor dette likevel er greit og da stiller jo ting seg i et annet lys. Med frisk vind på onsdag, familievennlig seilføring og en jolle halvfull av vann på slep logget jeg opptil 8,7 knop, og da tror jeg egentlig jeg skal være fornøyd med farten jeg får ut av en 35 fots campingseiler :)

Foldepropell kommer nok, men tar det til vinteren når jeg får satt meg ordentlig inn i hvilken som passer best.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...