Jump to content

Dieselpriser i Sverige og Danmark?

Xlnt

Recommended Posts

Jeg var å tanket på Knipla uten for Gøteborg idag og fikk meg en liten overraskelse, 14,10 SEK for farget diesel. Syntes det var i dyreste laget til å være farget diesel. Noen som vet om billigere alternativer, enten langs svenskekysten eller i nordlige deler av Danmark?

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Jeg var å tanket på Knipla uten for Gøteborg idag og fikk meg en liten overraskelse, 14,10 SEK for farget diesel. Syntes det var i dyreste laget til å være farget diesel. Noen som vet om billigere alternativer, enten langs svenskekysten eller i nordlige deler av Danmark?

-Xlnt

det finns ikke avgiftsfri diesel i sverige, bortsett fra diesel for næringsvirksomhet

Jeg var å tanket på Knipla uten for Gøteborg idag og fikk meg en liten overraskelse, 14,10 SEK for farget diesel.

-Xlnt

Du snakker!

Skal etter hvert til Gøteborg på tur - og tenker litt på disse svenske dieselprisene. Full tank på Herføll holder en god stund, men ikke ned og tilbake. Og så får jeg her servert navnet på leverandør av farget diesel mitt i løypa. Strålende :flag:

Vet du / dere om flere som har dette på strekningen?

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Ja, på knipla kan man fylle "grøn" diesel. Jeg kjører innom der hvert år de siste fire årene og ingen har sagt noe til meg om hva jeg kan eller ikke. Regner med at disse reglene gjelder for EU borgere og ikke nordmenn siden de tillater oss å fylle grønn..

Ta seg en tur til Danmark er planen ja men 14,10 sek eller 12 dk blir vel nesten hipp som happ eller?? Eller er det noe med kurs eller fyllested i Danmark jeg ikke har fått med meg?

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Ja, på knipla kan man fylle "grøn" diesel. Jeg kjører innom der hvert år de siste fire årene og ingen har sagt noe til meg om hva jeg kan eller ikke. Regner med at disse reglene gjelder for EU borgere og ikke nordmenn siden de tillater oss å fylle grønn..

Ta seg en tur til Danmark er planen ja men 14,10 sek eller 12 dk blir vel nesten hipp som happ eller?? Eller er det noe med kurs eller fyllested i Danmark jeg ikke har fått med meg?

-Xlnt

I Strandby så jeg den lokale bensistasjonen hadde DK 9,90 for autodiesel. Det er en tank i fiskehavna, der må man ev. høre med havnekontoret. Dieslen der er trolig rimeligere.

På Donsø er det grønn diesel til SEK 14 sånn ca. Man har lov til å selge denne dieselen til lystbåter, men båtene har 'ikke lov til å bruke den'. Dette er naturligvis ikke noe vi i Norge bryr oss så veldig om.

I Strandby så jeg den lokale bensistasjonen hadde DK 9,90 for autodiesel. Det er en tank i fiskehavna, der må man ev. høre med havnekontoret. Dieslen der er trolig rimeligere.

I Strandby har det pleiet og hold tl en stor Prissesse, og han får fyllt tankene sine fra Bil som kommer på kaien, tipper at det er den billigste løsningen.

Så snakk med havnesjefen så vet nok han hvor det fås billigt drivstoff.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Ad bruk av fyringsolje.

Har sjekket opp med en kompis med bakgrunn fra Statoil samt drift av buss. Han bekrefter at det motorteknisk ikke er noe til hinder for å kjøre på fyringsolje - det er også diesel. Forskjellen ligger i antall ppm svovel. Dette blir da et miljøspørsmål.

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Å kjøre på fyringsolje er fullt mulig, men da bør man også tilføye nødvendigheten av å tilsette smøring gjerne to-takts olje. Greit å nevne det før folk ødelegger motorene sine. En annen vesentlig ting er at motoren vil bli tungstartet og om ikke umulig å starte uten startgass når den er blitt varm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...