Sail S Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Det er noen nye regler i sverige for innblanding av biodiesel. I fjor fikk jeg beskjed om at svenske båter kun kan fylle maine diesel og denne har stor innblanding av biodiesel, tror det er 30%. Det var på slutten av sesongen og jeg hadde ikke lyst til å ha dette i tanken over vinteren så jeg fikk lov til å fylle vanlig diesel fordi båten var norsk. Tror den kostet et par kroner mer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 (redigert) 12,50 sek/liter grønn diesel i Lysekil Redigert 27.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 12 kroner i Skagen i går, + 3,75% for bruk av utenlandsk kort! Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Kona skulle ha seg en softis i Sæby, og måtte betale noen kroner ekstra fordi vi hadde utenlandsk kort. Vi hadde ikke fått vekslet enda. Jeg tror jeg skal opprette dansk konto hvis jeg skal ferdes mye i Danmark. Opprette konto er vel gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Litt rar praksis, men det må vel være for at kortselskapene tar gebyr? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Rar men ganske vanlig praksis i utlandet. Ta ut i minibank og bruk kontanter der du kan, er min anbefaling Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Jernbåten Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Damen med softisen forklarte at det går fakturaer mellom de forskjellige institusjonene innen kortverdenen. På den måten kan det ta to måneder før pengene triller inn på kontoen for solgt softis. I Sverige har vi ikke dette forholdet, derfor ble vi tatt på sengen. "I er jo i Danmark nuhhh", sa damen i kiosken og himlet med øynene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Hadde jeg hatt kontanter ville prisen vært lavere var meldingen jeg fikk. Og det var samme om jeg brukte kredittkort eller minibank kort. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Rar men ganske vanlig praksis i utlandet. Ta ut i minibank og bruk kontanter der du kan, er min anbefaling Jeg tok ut i minibank for alle andre kjøp, men pumpa på brygga var en kortpumpe. På en annen side, så var vel de prosentene en pølse i slaktetida :-) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 12,50 sek/liter grønn diesel i Lysekil Legger du den inn i Drivstoffbørsen?? Det var jo en skikkelig fin pris! Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 (redigert) Takk for påminnelsen Med den prisen var det lite å spare på å vente med å tanke til vi kom til Norge så vi fylte opp tankene, ca 800 liter. Redigert 27.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Rar men ganske vanlig praksis i utlandet. Og det er ekstra vanlig i Danmark. De er åpenbart ikke veldig glade i utenlandske kredittkort... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 12 kroner de fleste stedene jeg har sett i Danmark... Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 SEK 16.29 i Marstrand. Jeg fikk forhandlet ned til 15.79 fordi jeg skulle ha mye.......... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Hei Som nevnt i første innlegg fylte jeg på knipla til ca 14.10 SEK grønn diesel for ca 2 uker siden. Nå er vi på vei nordover igjen og hadde planer om å gå innom knipla igjen for å fylle etter en tur til Danmark. Men i dag kom jeg litt feil inn fra havet og kom inn ved en øy som heter Rørø, der var det ubetjent kortautomat som solgte grønn diesel til 12.50 SEK. Følte at jeg har blitt litt snytt på knipla og kommer nok heller til å stikke innom Rørø heretter. Dette er bare et steinkast unna. Det var ikke noe skilt noe sted med priser og prisen dukket ikke opp på pumpa før jeg startet fyllingen. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Roger jo Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Prisen I HALS var i dag på kr.12.20 og en krone mindre på lavprisstasjon oppe i byn. Hvis en har kanner, havnekapteinen hadde tralle. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
jsw Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 i dag kom jeg litt feil inn fra havet og kom inn ved en øy som heter Rørø, der var det ubetjent kortautomat som solgte grønn diesel til 12.50 SEK. Følte at jeg har blitt litt snytt på knipla -Xlnt Søren..!! Var på Rørø, hadde lest om Knipla og kjørte dit (10 min) for å fylle... Men du med Rørø - og du med Hals - hvorfor ikke legge dette inn på Drivstoffbørsen Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Xlnt Svart 10.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Sist jeg sjekket drivstoffbørsen la jeg ikke merke til at "Obligatorisk fylke" inneholdt sverige og danmark, men nå har jeg lagt det til Rørø i drivstoffbørsen. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
jsw Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Innspill til Ingar: Kan du legge Sverige og Danmark øverst på fylkeslista?? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Thorlyn Svart 10.August.2011 Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Å kjøre på fyringsolje er fullt mulig, men da bør man også tilføye nødvendigheten av å tilsette smøring gjerne to-takts olje. Greit å nevne det før folk ødelegger motorene sine. En annen vesentlig ting er at motoren vil bli tungstartet og om ikke umulig å starte uten startgass når den er blitt varm. Tror du blander kortene med parafin.. parafinen er tørr som jet fuel og trenger ekstra smøring hvis en skal bruke den på båtmotoren + at en taper opptil 20% effekt. Fyringsolja er lik som farget diesel. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Roger jo Svart 14.August.2011 Link til dette innlegget Svart 14.August.2011 Men du med Rørø - og du med Hals - hvorfor ikke legge dette inn på Drivstoffbørsen Klart jeg kan, trodde "Drivstoffbørsen " var for Norge siden denne tråden var startet. Diesel prisen I Juelsminde er i dag 11,29 danske Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Frøken Fryd Svart 14.August.2011 Link til dette innlegget Svart 14.August.2011 Fyllte like vest for Gøteborg, husker ikke navnet på øyen. Prisen lå på rundt 14 svenske. Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Fylte i Grebbestad i går og der kostet det alltså SEK 17,50 pr liter. (vel 15 NOK) Skal aldri gå tørr i Sverige mer!! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Noen som vet dieselprisene i Danmark for tiden ?? Ligger i Tyskland, på vei nordover. Regner med det vil svare seg og bunkre her, men er ikke sikker. Skal ta ombord drøyt 700 liter, så det ka jo bli litt peng... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Lige nu ligger priserne her i området på cirka 11,50-12,00 DKK / liter. Dette er marina-priserne - på biltankstationerne ligger de omkring 10,50-11,00 DKK. Priser opsamlet i Rungsted oig Helsingør her i weekenden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.