Jump to content

Lett eldre Mercruiser. Hva bør man passer på ved kjøp?

PiperBill

Recommended Posts

Jeg ser på båter med litt større innebordsmotorer og lurer på et par ting før jeg kjøper (Det er absolutt kjøperens market nå om dagen)

1.En Mercriuser 350 Magnum (5,7 liter) fra 1994 som har gått ca 1300 timer. Er det noe jeg bør værer eksta obs på? Motoren går helt nydelig men den har jo gått noen timer. Den ser bra ut bortsett fra det som kan vare litt olje ”svetting”. Ser det under bunnplata bla annet. Kan tyder på at det er noen pakninger som er blitt harde.

2.Motoren er med forgasser mens ande båter jeg har sett på har innsprøytning. Klart det er en fordel med ”Electronic Fuel Injection” men er det en vesentlig forskjell i bensinforbruk og pålitelighet?

3. Er det noen som gjør tilstandsrapporter for båter? Noen slik som NAF gjør for biler.

Takk for innspill :thumbsup:

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...