Hobby 430 Sport Startet 14.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2011 Har kjøpt en evinrude 40 hk rundt 1991 mod, men trenger litt hjelp med å fine typebetegnelsen finner et nr som er stemplet inn i frostpluggen, det har G2551180 men finner ikkje ut noe når eg googler dette, skiltet som en gang har vært på stammen er borte. er det noen andre plasser det finnes nr?? Trenger noe deler til tilten, det er en manuell til sylinder på denne, har ikkje sett noen andre evinrude / Johnson motorer som har det! Olaf Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Kurt Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Kanskje du kan finne ut noe på denne siden: http://epc.brp.com/SiteMods/BRP_Public/BRP_Public_Login.aspx?ReturnUrl=%2fIndex.aspx Blir sikker mye jobb, men det er kanskje eneste muligheten hvis du ikke kjenner eller vet om noen som har skrudd på slike motorer endel år. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Har prøvd å leite i brp sine sider, men finner ikkje ut noe! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
jansentry Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Hei. Legg ut ett par bilder og gjerne hva du skal ha av deler, det er flere årsmodeller som passer med hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 The Number on the Freeze plug is the serial number Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 (redigert) På Evinrude motorer skal det sitte en plate eller et klistremerke på festebrakketen med serienummer og modellnummer, noen har også et rundt metallskilt på størrelse med en femmer på festebrakketen, hvor serienummeret skal stå. Det skal også være en sølvfarget frostplugg på toppen av motoren hvor det skal stå et serienummer, men den kan være byttet, og da har den ingen verdi overhode. Nummeret på den frostpluggen du har sjekket ser ut som det bare er et delenummer ( ut i fra at det starter på G, ikke på E, og at det ikke kommer opp noe i søk på det serienummer hos BRP), og ikke et serienummer, så den kan nok ikke brukes, men det er ofte et nummer stemplet i blokka, dette er ikke serienummeret på motoren, men selve delenummer på blokka, og kan ofte brukes til å finne ut hvilken modell det er snakk om. Du finner Evinrude brosjyren for 1991 her , du kan se om du finner ut noe av den? Modellnummer ser gjerne slik ut : E40FAIEI, hvorpå E er Evinrude, 40 er hester, FA er Four Stroke, I er Fitch, og EI er 1991 (bare et eksempel). Serienummeret for en Evinrude motor begynner på "E" etterfulgt av 8-12 tall. Redigert 15.Juli.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Her kommer det noen bilder av tiltsylinderen. bilde 1 bilde 2 bilde 3 Under viser hendelen som brukes ifm tilten, men det mangler noe stag å sånn bak. se neste bilde bilde 4 Her er baksiden på hendelen, den kula som er der skal i forbindelse med noe, men hvor? Kan det være at det mangeler noe på bilde 2? det virker som den lille blanke tappen som stikker opp er knekt. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Anders_K Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Som tidligere nevnt så er nr du har funnet serienr på motoren, det som ser ut som en frostplugg er s/n-skiltet på motoren.. Ang deler skjekk ut www.eurofritid.no god service og lave priser Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Sydvesten Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 På Evinrude motorer skal det sitte en plate eller et klistremerke på festebrakketen med serienummer og modellnummer, noen har også et rundt metallskilt på størrelse med en femmer på festebrakketen, hvor serienummeret skal stå. Hva kan grunnen være til at noen fjerner dette skiltet før motoren selges mon tro?? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Anders_K Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Hva kan grunnen være til at noen fjerner dette skiltet før motoren selges mon tro?? De sitter utsatt til mtp sjø og den slags, har sett mange Evinrude/Johnson der skiltet er vekk. Nr står uansett inni , men hvis det er vekk det og er jeg med deg i tanken Sydvesten Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 På disse modellene er "skiltet" et klistermerke som forsvinner ved første vaske med høytrykksspyler :( Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Inni hvor? eneste nr eg finner er dele nr på alle delene som er inne pluss det nr som er på frostpluggen som ikkje eksistere! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Nr på frostpluggen Nr på blokka Nr på coilen Nr på toppen Et nr eg fant inni selve motordekselet Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 bror min sin 50 hk johnson er også merket med G før serienr på frostplugg, men han har el tilt og 10 hk mer. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Ingen flere tips? Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Anders_K Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Det nr på frostpluggen er det du trenger for å finne type.. det samme nr har stått på skiltet som nå er vekk på motoren din. Var hvertfall sånn på min johnson Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Hobby 430 Sport Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Takk, då får eg ringe en johnson butikk i morgen :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Hobby 430 Sport Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 fant et nytt nr i dag som kanskje kan spores til noe for dei som har greie på det. håper noen kan hjelpe meg :) nr er 188656 31AP1 Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
GlennIversen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Johnson/Fastst%C3%A4ll%C3%A5rsmodell/Produktions%C3%A5rslista/EvinrudeJohnson19801998/tabid/498/Default.aspx Her kan du søke Jeg forsøkte meg frem men fant ikke stort. Når jeg søkte ( hos boats.net) på de delenummerene du har tatt bilder av finner jeg ut at de går til Johnson/Evinrude 40-50hk i årsklassen 1985-1992, på en del av dem. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.