Daffy Startet 15.Juli.2011 Del på Facebook Startet 15.Juli.2011 (redigert) Hei! Jeg har en 1986 Johnson 5 hk som starter veldig lett og går fint men etter en stund så dør den ut. Hvis jeg er rask og gir gass så kommer den igjen men hvis ikke så stopper den og blir vanskelig å starte. holder jeg jevnt pådrag går den fint hele tiden. Jeg trodde først det var fordi jeg hadde gammel bensin men det hjalp ingenting med ny bensin. Jeg har prøvd å pumpe med pumpen på slangen uten noe resultat. Hva er årsaken til dette? jeg tenker membran i bensinpumpe og tenker å skifte denne men kan det være andre ting? den gikk upåklagelig i fjor. Redigert 15.Juli.2011 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Daffy Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Ingen (som er her nå) som har erfaring med dette? Jeg kan legge til at når den stopper av seg selv og blir vanskelig å starte må jeg bruke choke/primer uansett om den er varm eller ikke. Det litt spesielle med denne motoren er at i bøkene til forhandler og delekataloger på nettet så finnes det ingen 5 hk fra 1986. Den har modellnummer bj5bfcde Ved ett søk på modellnummeret i google kommer kun ett treff på diverse deler til slik motor som en i sverige har for salg + ett treff på answers.com med unanswered boats and watercraft questions Jeg har sett i delekatalogene hos crowleymarine.com og der er det en 6 hk som ligner veldig. går da ut fra at det er samme motor. Der ser jeg at tennplugger skal være Champion QL77JC4 og "Notes: Radio Noise Suppression Spark Plug" kan det være at dette problemet dukker opp hvis det ikke er den typen tennplugger? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Hobby 430 Sport Svart 16.Juli.2011 Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Det som eg har blitt fortalt er at Johnson er ganske ømfintelig på plugger, prøvde med ngk på min, å den stoppen når den blei varm.. hadde samme varmekode som dei Champion pluggene eg byttet ut, fikk tak i nye Champion plugger, å problemet var borte. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Daffy Svart 16.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 da blir det plugger og membran nå så får vi se. har også hørt at japanske motorer skal ha NGK og Amerikanske Champion Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
BowFreak84 Svart 16.Juli.2011 Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Siden det ikke hjelper og pumpe på blæra på bensinslangen hadde jeg ventet med membran. prøv nye plugger og en forgasser rens først :) Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det var nok en god ide. Nå har vi renset forgasser og byttet plugger. Da gikk den veldig rent og pent her på gården. Da vi fikk den ut ble den verre enn noengang. Nå stopper den også på full gass og hopper og slurer akkurat som om propellen slurer. (brytepinne på propellen) vi synes ikke pakningen mellom forgasser og reed ventilene så helt fin ut i tillegg til at det var en vacuumslange til flottøren som var løs. så i morgen blir det en tur ut for å kjøpe rep sett til forgasser. Da får vi håpe det blir liv i den en stund til Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.