Jump to content

herwa 23


eysteind

Recommended Posts

Har planer om å kjøpe ein slik båt, men veit veldig lite om dei: Først ville eg få klarheit i om det finnst andre namn på denne båten (Thaule Grimsøy23?).

Så litt om båten. Er den verftsbygget, kvaliteten, sjøegenskapane, motorstørrelse, fartpotensialer, pris og litt om båtens rykte.

 

Har fått tilbud om ein med nesten (-95) ny Volvo Penta Motor. I følge egaren har motoren gått ca 200t men det er ikkje montert timeteller på båten. Trekker dette ned? Går det ann å ettermontere ein?

 

Er glad for alle opplysningane om denne båten.

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Er ikke noe problem å ettermontere timeteller, men eneste behov jeg ser for dette er for å avgjøre oljeskift og lignende.

 

En slik motor spiller det ingen rolle om har gått langt mer enn 200 timer. Jo flere timer jo bedre (til et visst punkt). Er langt flere motorer som står seg ihjel enn som blir utslitt når det gjelder fritidsbåt.

 

Hadde ikke brydd meg noe om manglende timeteller, men heller sett at motoren så pent holdt ut. Selv om den er nyere kan den være mishandlet.

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at eg vil ettermontere timeteller er fordi motoren er såpass ny at når eg skal selge båten om nokre år, trur eg det er betre å ha montert timeteller.

 

Men dersom eg kjøper båten, går det ann å sette timeteljaren på 200 timer? :cheers:

Link to post
Share on other sites


eysteind: ...Men dersom eg kjøper båten, går det ann å sette timeteljaren på 200 timer?
Spørs vel det... Kan vel variere fra type til type. Noen går det kanskje ann å ta opp, men jeg vil tro at i utgangspunktet er det ikke beregnet på at man skal kunne ta opp telleren og manipulere den. Men du kan jo koble telleren til et 12V batteri eller et 12VDC adapter og la den gå til den runder 200t...
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...