Jump to content

Montering av ekkolodd i sjekte (Polar 20)

Grylet

Recommended Posts

Jeg har nylig anskaffet meg en eldre Polar 20 som jeg har tenkt å montere kartplotter med ekkolodd i. Flere forhandlere kan gi gode anbefalinger angående modeller i forhold til bruksområde, men ingen kan gi meg noen gode svar på hvilken svinger jeg skal velge og hvordan denne kan monteres på best mulig måte.

Det er ikke aktuelt å lage hull i skroget.

Hvordan løser jeg da en innenbordsmontering i forhold til den skrå bunnen på sjekta, og hvor i sjekta er det smartes å montere svingeren?

Produsenten skal selvfølgelig kontaktes, men jeg håper at noen kan gi meg noen erfarne råd her inne også.

limte fast min svinger på styrbord side i sjekta mi rett bak førersetet...

Vil det si at svingeren din ikke står helt vannrett og at den funker bra, så takker jeg for det rådet. Alle forhandlerne stresset veldig at svinger måtte stå helt vannrett, ellers ville den ikke funke. Jeg er veldig ny når det gjelder dette, og vil egentlig bare at alt skal være enkelt og greit :thumbsup:

Den måten med et plastrør eller lignende. F.eks avkuttet colaflaska i plast er jo den andre måten du kan gjøre det på. Har ikke prøvd det selv, men vet om flere som har gjort det. Du limer fast et rør eller beger å fyller glasset med matolje og deretter limer eller skrur fast svingeren.

Om du får bedre resultat tror e egentlig ikke er så stor forskjell.. Du mister rundt 10-15 % styrke, men det er noe du ikke kommer til å merke. Veldig viktig å ikke få luftbobler som ''Kintii'' sa

''

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...