Ole.m Startet 16.Juli.2011 Del på Facebook Startet 16.Juli.2011 (redigert) Hei. Jeg har en Evinrude som får for lite kjøling. når jeg kjører motoren i sjøen tar det mindre enn 1 minutt før den er så varm at jeg ikke kan ta på toppen. En verkstemann så at jeg kunne ta ut termostaten, så gjorde det, men det samme resultatet. så byttet jeg impeller. da ble det god trykk fra "følevannet" og vannet som kommer ilamme eksosen, men så ga jeg motoren litt turtall og da kuttet vannet fra eksosen følevannet kom fremdeles men ikke like god trykk. pompehuset er litt slitt der akslingen går igjenom. kan det være noe som tetter for kjølevannet oppe i motoren? håper på gode svar og tips som kan redde båtsesongen Redigert 16.Juli.2011 av Ole.m (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 16.Juli.2011 Del på Facebook Svart 16.Juli.2011 Har hatt erfaring med kjølevansproblemer på mindre Evinrude motorer når gummiforingen (grommet) som tetter rundt kjølevannrøret i motorblokken er klemt flat. Dette på grunn av tæring i recess for kjølevannsrør der aluminiumsoksyd og salt presser på gummiforingen. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.