Jump to content

Hva mener du promillegrensen for føring av fritidsbåt bør være ?

Worry II

Din egen mening om dette ?  

183 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det var ikke godt å stemme riktig på denne avstemningen siden jeg synes grenasa bør vær 0,2 promille,mens det begynner på 0,2%.

Uten at jeg har noen legeutdannelse,kan jeg si at man er død hvis man har 0,2% alkohol i blodet :wink:

Jeg forstod imidlertid tanken bak det hele og stemte for nettopp 0,2.

Selv om jeg helst hadde sett at promillegrensen burde vært differansiert m.t.p båten potesielle toppfart.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Man kan ikke forby alt man er motstander av, Ror! Jeg er i mot religion. Se bare på alle kriger. Enten sloss man pga olje eller religion, og der man sloss for olje, gjøres det i guds navn. Tror det er mange katolske barn som ikke er særlig glad for "guds kjærlighet" som prestene er flinke å vise dem. Religion bringer med seg mye elendighet, mener jeg. Men man kan ikke forby det, så da gjør jeg det nestbeste, holder meg borte. Slik kan man remse opp i det uendelige. Bare fordi noen ikke liker noe, kan man ikke kreve eller ønske forbud for alle...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Synes grensen burde være 0, som jeg mener den bør være på veien også. Jeg kan simpelthen ikke skjønne hvorfor man trenger å drikke alkohol før man har kommet endelig i havn. "Jeg blir ikke redusert av et par pils".. ja vel, men litt redusert blir man. Og hvis det da skjer noe alvorlig så vil man alltid lure på om det kunne gått bedre dersom man ikke hadde drukket.

Så lenge det er lov å drikke litt, så vil folk pushe den grensen. Det gjelder selvsagt for 0 også, men folk vil nok drikke generelt mindre før/under båtturen.

0,8 er mindre enn mange tror er min erfaring.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

syns ikke der burde være regler.. folk burde ta ett ansvar og kose seg med ett par pils, mens man sejler ut og finner en ankerplass..

men på den anden side kan jeg også saktens kose meg med en pils eller 2 og likevel kjøre bil.. men det er jo meg..

mens vi er igang med at forby ting, syns jeg at røyking i fritidsbåt må forbys... tenk på alle de båter der brenner opp pgav røyking... og så lukter det ille... og folk som røyker drikker sikkert også.. skummelt...

det er min båt/bil.. jeg greier og ta ett ansvar.. men til de som ikke klarer det burde det være mye strengere straff...

Skal ein forby alt ein sjølv ikkje likar?

Skal ein forby noko, må ein i det minste kunne dokumentere at det er ein god grunn til å gjere det.

Sjølv om mange ikkje kan tenke seg å så mykje som lukte på ei ølkork undervegs, vil nok ganske mange andre ha mulegheit til å ta seg ei kald øl.

Kan 0-promillegjengen syne til statistikk eller undersøkingar som seier at 0,8 promille er eit problem i dag?

Og nei, fyllekøyring er IKKJE eit argument! Det er allereie ulovleg med dagens regelverk.

Synes grensen burde være 0, som jeg mener den bør være på veien også. Jeg kan simpelthen ikke skjønne hvorfor man trenger å drikke alkohol før man har kommet endelig i havn. "Jeg blir ikke redusert av et par pils".. ja vel, men litt redusert blir man. Og hvis det da skjer noe alvorlig så vil man alltid lure på om det kunne gått bedre dersom man ikke hadde drukket.

Hvis jeg ikke husker feil så går du på politihøgskolen eller skal for å bli politi ?

hvis så så burde du vite at 0 i promille er umulig å ha da kroppen "inneholder" alkohol som og er "vanlig" videregående pensun som mange motstandere tydlivis har glemt :rolleyes: diverse matvarer gir og utslag på et alkometer da det inneholder alkohol fra yoghurt til veldugt grovbrød så en grense under 0.2 er umulig å ha da den er så lav at man selv nå kan få feilutslag ved "riktig" inntak av mat... :yesnod:

Redigert av bukt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...