Mouche Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Ser ut som enkelte mener at det er langt mellom de som IKKE har tatt til seg alkohol før og/eller underveis med båt (kun en av ti) hvilket jeg håper og tror er helt feil. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 I ferietiden kan nok tallet være riktig Mouche såfremt en er på tur. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Det kunne vært spennende lesning, best å sette Mouche på saken han er en kløpper på statistikker At your service! http://samferdsel.toi.no/article28420-1232.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Worry II Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 At your service! Det tok 1 time og 33 minutter Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Ja, beklager, har vært ute og pusset/vasket noen gulvlister som skal males! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hytteeier Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Når en gul malingstripe i veien en halvmeter unna skiller mellom helt ok og den sikre død, er det veldig greit med et omfattende og felles regelsett. Sitér dette innlegget Link to post
mats_S Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Etter de siste ulykkene som har skjedd langs Norskekysten, diskuteres promillegrensene omigjen, som hver sommer!, min mening er at det er ikke promillen som dreper, men farta! har en båtfører redningsvest på seg og kjører under 10 knop, er sjansen for en større ulykke, minimal!, istede for å gjøre noe med promillegrensen til sjøs som er 0,8 så burde det heller være fartsbegrensninger om natta!, (eks følge flaggreglene, etter 9, eller etter solnedgang) maks 10 knop for fritidsfartøy. da kan heller onkel politi kontrollere de som bryter farta, og la sjekte folket med lanterner og vest passere lett forbi. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 (redigert) Legg heller grensen til 35 kn, tross alt mange som kjører nedover samt oppover kysten ved feriestart og slutt. Reiser en kl 1900 fredag ettermiddag og skal til Risør får en jo bare kjørt frem og tilbake ved 10 kn. PÅ den annen side, hva er poenget med grense så lenge ingen er der til å overvåke ? Redigert 19.Juli.2011 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Anonym Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Bra tråd! Spennende å høre litt om folks syn på en så viktig sak. Selv stemte jeg for 0%. Det er fordi jeg er motstander av alkohol. Alkohol fører bare til elendighet og er ikke nødvendig for å ha et godt liv. Det er så trivelig med inngrodde mennesker som har så fullstendig mangel på respekt for andres syn på ting. Dagens regel med 0,8 fungerer bra på alle vis. Jeg er ganske enig, men om noe skal endres vil jeg mene at man bør se på hastighetspotensialet, og sette lavere grense på båter med høyt fartspotensiale.. (Eksempelvis 15-20knop eller raskere) Ser ut som enkelte mener at det er langt mellom de som IKKE har tatt til seg alkohol før og/eller underveis med båt (kun en av ti) hvilket jeg håper og tror er helt feil. Jeg tror nok også det er feil, men jeg tror ikke det er så veldig ille tippet egentlig.. Jeg er ganske sikker på at godt og vel halvparten tar til seg alkohol før eller underveis. For min egen del går det gjerne noen øl for kosens skyld under en dag på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Jeg er ganske enig, men om noe skal endres vil jeg mene at man bør se på hastighetspotensialet, og sette lavere grense på båter med høyt fartspotensiale.. (Eksempelvis 15-20knop eller raskere) 15-20 kn er knapt planefart, må isåtilfellet sette en grense på minimum 30 kn ellers får en kun problemer med hekkbølger. For egendel mener jeg grensen er helt unødvendig så lenge dagens loverk håndheves. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Begge deler. At folk skal la være å nyte alkohol på sjøen og at det blir nulltoleranse for det. det er fart+akohol som er farlig, ikke tre pils i en snekke som gjør 5 knop Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Jeg er ganske sikker på at godt og vel halvparten tar til seg alkohol før eller underveis. I såfall har jeg en viss forståelse for at det er så mange som klager over alkoholprisene i Norge! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
fullfart Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Tror at de som kjører i fylla både til lands og til vanns elegant bryter regelverket uansett hva tillatt promillegrense er! Samme sak når det gjelder fartsgrenser. det stemmer regler blir brutt hver dag å det går som regel bra, det er altid de som må ta det litt for langt så det går galt. o.8 1,2 1,5 i 5 knop går helt fint. i 50 knop derimot er det greit å vente til mann er fremme med å nyte akohol Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Dagens promillegrense er passe. Det som ikke er greit er de som gir f... og kjører i grisefylla, gjerne i en rib med masse motor. Men som det allerede er nevnt så spiller det vel ingen rolle om det er begrensninger på knop, promille, eller båtførerbevis når det ikke er noen som kontrollerer i det hele. Sjøen i dag på enkelte steder minner meg litt om gymgarderoben i barneskolen når læreren var vekk Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 (redigert) I såfall har jeg en viss forståelse for at det er så mange som klager over alkoholprisene Jeg er sikker på at jeg taler for den største delen av norges befolkning ved å hevde at prisene er altfor høye, sågar på toppen internasjonalt men det er vel en annen diskusjon Redigert 19.Juli.2011 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bukt Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 (redigert) Her i tyrifjorden/steinsfjorden er ikke politibåten ute engang... kjører folk idiot så ringer noen til politiet, nærmeste patrulje tar somregel og drar til nærmeste sted på land og observerer... Er det hold i innringers påstand drar det tilbake til politistasjonen og henter båten og er på vannet innen 1 time tidligst.. Fra noen kjører i fylla, kjører 70knop rundt badebøyer til politiet er på plass er de enten bensintomme eller forduftet... så i praksis fritt fram for alt , skulle politiet og komme gjør båten deres kun 35knop så ikke større sjanse å nå igjen raske farkoster heller... politiet pleier og å bruke opp budsjettet sitt i mai på solskinnsdager da de fleste ikke har satt ut båtene Redigert 19.Juli.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Spiser du middag og drikker vin mens du kjører eller rett før du skal ut og kjøre? Prøv å kok opp noen blåskjell i hvitløkssmør, bacon, selleristang, rødløk. Server sammen med ei loffskive og ett glass vann Så prøver du det samme med et lite glass hvitvin, f.eks. Trimbach Riesling 2009. Det blir ikke det samme. For ordens skyld: Jeg klarer meg med det ene, lille glasset. Er jeg til fare for meg selv eller noen andre på havet? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Budsjettet, sågar planleggingen til politiet forstår jeg mindre og mindre. Erindrer oppslag i Asker & Bærum budstikke for noen år siden, da stod politiet på vannski utenfor Mustad sjøleir i Mai Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bukt Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 (redigert) Prøv å kok opp noen blåskjell i hvitløkssmør, bacon, selleristang, rødløk. Server sammen med ei loffskive og ett glass vann Så prøver du det samme med et lite glass hvitvin, f.eks. Trimbach Riesling 2009. Det blir ikke det samme. For ordens skyld: Jeg klarer meg med det ene, lille glasset. Er jeg til fare for meg selv eller noen andre på havet? I følge noen er du en tikkende bombe da du har mistet all fornuft grunnet alkoholen og innehar overhengende fare for å kaste deg på flasken videre og kjøre i fylla ... Voksne mann...Skamme deg burde du... går ikke ann å være så egoistisk og uansvarlig å sette andres liv og helse på spill for din egen nytelse Redigert 19.Juli.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Prøv å kok opp noen blåskjell i hvitløkssmør, bacon, selleristang, rødløk. Server sammen med ei loffskive og ett glass vann Ja, hadde det ikke vært for blåskjellvarselets råd om ikke å spise blåskjell der jeg befinner meg på sørlandet så hadde jeg nok gjort det, sågar mere enn en gang. Venter i spenning på det nye varselet som kommer på fredag. Med det ene lille glasset så er du vel trygt under dagens grense med god margin og representerer slik sett neppe noen fare for hverken deg selv eller andre, og har heller ikke brutt noen lov. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Jeg tror de selger blåskjell på torget i Lillesand også Mouche, de er i alle fall trygge. Ellers så går det vel 3 romslige glass hvitvin innenfor 0,8 skulle jeg tro Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bukt Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Med det ene lille glasset så er du vel trygt under dagens grense med god margin og representerer slik sett neppe noen fare for hverken deg selv eller andre, og har heller ikke brutt noen lov. Nei ingen fare med to glass heller men hvis grensen settes til 0.2 så ryker den muligheten til den lille kosen på vannet som majoriteten utøver desverre ... Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Nei ingen fare med to glass heller men hvis grensen settes til 0.2 så ryker den muligheten til den lille kosen på vannet som majoriteten utøver desverre ... Right. Og det burde ikke være denne gruppen som skal straffes. Det er idiotene som skal taes. Da hjelper det ikke med å stramme inn grensene, men å begynne å håndheve de vi allerede har. Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 I følge noen er du en tikkende bombe da du har mistet all fornuft grunnet alkoholen og innehar overhengende fare for å kaste deg på flasken videre og kjøre i fylla ... Voksne mann...Skamme deg burde du... går ikke ann å være så egoistisk og uansvarlig å sette andres liv og helse på spill for din egen nytelse Hehe. Men jeg tror faktisk noen kunne skrevet det samme som deg OG mene det. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Nei ingen fare med to glass heller men hvis grensen settes til 0.2 så ryker den muligheten til den lille kosen på vannet som majoriteten utøver desverre ... Personlig synes jeg det å koke og spise blåskjell samt ta meg et glass hvitvin smaker vel så godt, og er mere praktisk å gjøre, etter at jeg har funnet meg min lille plass i en uthavn heller enn når jeg er underveis, og da kan jeg jo trygt ta meg tre glass med hvitvin sågar, og det helt uten å bryte noen lover? Blåskjell til frokost før avgang har jeg aldri vurdert, hverken med eller uten hvitvin til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.