Jump to content

Hva mener du promillegrensen for føring av fritidsbåt bør være ?

Worry II

Din egen mening om dette ?  

183 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Personlig synes jeg det å koke og spise blåskjell samt ta meg et glass hvitvin smaker vel så godt, og er mere praktisk å gjøre, etter at jeg har funnet meg min lille plass i en uthavn heller enn når jeg er underveis, og da kan jeg jo trygt ta meg tre glass med hvitvin sågar, og det helt uten å bryte noen lover? Blåskjell til frokost før avgang har jeg aldri vurdert, hverken med eller uten hvitvin til!

Og personlig så mener du at alle skal gjøre det samme. Jeg er opptil 30 døgn på havet i en liten 29-foting. I år blir det kanskje 3 uker. Jeg vet ikke hva uthavn er. Her er 2,5 meter forskjell mellom flo og fjære, og middagen taes like gjerne til havs som til en tilfeldig flytebrygge.

Personlig synes jeg det å koke og spise blåskjell samt ta meg et glass hvitvin smaker vel så godt, og er mere praktisk å gjøre, etter at jeg har funnet meg min lille plass i en uthavn heller enn når jeg er underveis,

Samme her, lager gjerne blåskjell klart for kasting på grillen på en øy... men mitt problem er at jeg oftest er i en innsjø med dagsturbåt og må kjøre hjem noe en ny lov ville ødelagt for

La inn i kalkulatoren http://www.dinside.no/219513/drakk-du-i-gaar hva jeg nå og da tidligere har drukket fordelt over 5 timer på fjorden og kom ikke over 0.5 i promille med konsum av 4 halvlitere, jeg måtte drukket 2 halvlitere til for å vippet rett over 0.8 på en dårlig dag..

Jeg kunne trygt drikke 8 vanlige pils på en solrik dag og vare 0.3 promille unna grensen , det er langt over hva jeg faktisk drikker på sjøen. drikker jeg flaskepils er det ofte max halvparten av det.

Feil å hevde at man har liten margin mellom noen øl og 0.8 i promille som mange mener da konsumet faktisk for meg måtte økes med 50% for å nå grensen :yesnod:

Redigert av bukt (see edit history)

Synes grensen burde være 0, som jeg mener den bør være på veien også.

Vel, som jeg har sagt før.

En person med 0 promille er stein dau, og har sannsynligvis vært det en stund.

Alkohol produseres i kroppen hele tiden. Bakgrunnspromillen ligger på ca. 0.03 uansett alder og kjønn. Inntak av f.eks. eplesaft og youghurt vil øke denne.

Uten at personen på noen måte er påvirket.

Og så går det an å bruke hodet. Når jeg har lagt seilbåten i sporet utaskjærs og går ned for å lage meg et rekesmørbrød, så kan det tenkes at jeg tar et glass hvitvin til dette. Eller en øl. Eller to.

Uten at det på noen måte gjør meg ute av stand til å føre seilbåten.

Skal jeg ut med motorbåten tenker jeg ikke engang på bryggeribilen. Jeg må ha refleksene på topp.

Å senke promille grensen i båt er rein symbolpolitikk. Det vil ikke stoppe de som kjører i fylla.

Senkningen fra 0.5 til 0.2 på veien stoppet ikke en eneste fyllekjører.

Vel, som jeg har sagt før.

En person med 0 promille er stein dau, og har sannsynligvis vært det en stund.

Alkohol produseres i kroppen hele tiden. Bakgrunnspromillen ligger på ca. 0.03 uansett alder og kjønn. Inntak av f.eks. eplesaft og youghurt vil øke denne.

det var rart du. Så det betyr at når politiet gjennomfører promillekontroll så står det aldri 0,00 på alkometeret? -ettersom målingen er med to desimaler og et menneske alltid har 0,03 i "bakgrunnspromille"?

-og dersom det står 0,00 på alkometeret så står man altså ovenfor en "stein dau person"?

-jaja, man skal lære så lenge man lever.

det var rart du. Så det betyr at når politiet gjennomfører promillekontroll så står det aldri 0,00 på alkometeret? -ettersom målingen er med to desimaler og et menneske alltid har 0,03 i "bakgrunnspromille"?

-og dersom det står 0,00 på alkometeret så står man altså ovenfor en "stein dau person"?

-jaja, man skal lære så lenge man lever.

Alkometeret er kalibrertt til å ikke reagere på normal kroppspromille og viser da 0.0 med det :smash:

Også derfor kan du lett få resultat ved spising av surdeigsbrød, youghurt , kefir og annet da den lille promillen sammen med din egen gir utslag da du allerede i realiteten har litt promille...

• 2 uker senere...

Tok sist lørdag og drakk 9stk 1/2 øl , 2 glass vin og en drink med 4cl 40% i tidsrommet mellom 13.30 og 22.00 da jeg var på sjørøverparty i kristiansand.

Kalkulatoren http://www.dinside.no/219513/drakk-du-i-gaar som er henvist til pekepinn her på alkohol indikerer at jeg skal hatt over 2 i promille på det meste noe som ikke kan stemme da jeg kun føler meg lettere beruset en liten periode under middagen og skulle inneha 1,4 i promille kl 02.00 om natten .

Men blåste hos politiet for å se når jeg kunne belage meg å kjøre om morgenen da de var på adressen en kjapp tur med overraskende resultat .

Resultatet ble uventet 0 i promille sjekket opp imot 2 blåseapparater så ikke feil på apparat :yesnod:

Trodde at alkoholforbrenningen var konstant uavhengig person noe jeg har blitt fortalt før noe politiet sa at ikke stemte , tidligere og har jeg blåst når det er stor sannsynlighet for at jeg hadde promille og fått null så har tydligvis en enorm forbrenning på alkohol og ikke bare på mat... :thumbsup:

Dette forklarer nok hvorfor jeg føler meg edru og dønn skikket til å føre båt eller balansere line etter eks 4 1/2l bokser øl på fjorden over noen timer :drink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...