Jump to content

Strømtilkobling i gjestehavn

Laholm

Recommended Posts

I gjestehavnen i Eivindvik er denne kontakten montert på rekkverket ned til flytebryggen der vi ligger;

stroemkobling.jpg

For vår del har vi valgt ikke å koble oss til, men vi hadde en interessant diskusjon i kveld. Det er vel klart for de fleste at denne løsningen ikke er i tråd med relevante myndighetskrav, men hva ville være den reelle risikoen for å koble seg til denne kontakten?

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Det blir ikke mange som kobler varmtvannstank, vaskemaskin, tørketrommel, og kaffetrakter, på den tilkoblingen der. Så kanskje er dette løsningen for at alle skal få litt hver (til lading).

Men helt safe er vel ikke den der.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Ja, jeg må nok innrømme at jeg tok en runde i havnehuset og fant noen andre kontakter, endogtil noen som går på annen kurs enn den som brukes via kontakten som er avbildet. (Vår landstømkobling går via en av dem) Det som imponerer/ overrasker er at ikke få medseilere kobler seg på den kontakten jeg har tatt bilde av, og synes å være uten bekymringer for hvordan det går i forhold til neste døgns varslede drittvær.

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...