Laholm Startet 18.Juli.2011 Del på Facebook Startet 18.Juli.2011 (redigert) I gjestehavnen i Eivindvik er denne kontakten montert på rekkverket ned til flytebryggen der vi ligger; For vår del har vi valgt ikke å koble oss til, men vi hadde en interessant diskusjon i kveld. Det er vel klart for de fleste at denne løsningen ikke er i tråd med relevante myndighetskrav, men hva ville være den reelle risikoen for å koble seg til denne kontakten? Redigert 18.Juli.2011 av Laholm (see edit history) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Ehak Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 At sikringene i havna ryker og du blir uten strøm! Eventuelt kan den hvite ledningen brenne av og rekkverket bli strømførende. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Ved regnvær, ville det fort kunne bli en liten kortslutning ihvertfall! Hvis det er dette de kan tilby av landstrøm, så synes jeg ikke det er mye å fare med akkurat! Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Det blir ikke mange som kobler varmtvannstank, vaskemaskin, tørketrommel, og kaffetrakter, på den tilkoblingen der. Så kanskje er dette løsningen for at alle skal få litt hver (til lading). Men helt safe er vel ikke den der. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
arntans Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Der finnes flere kontakter,både inne i skuret,og på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Ja, jeg må nok innrømme at jeg tok en runde i havnehuset og fant noen andre kontakter, endogtil noen som går på annen kurs enn den som brukes via kontakten som er avbildet. (Vår landstømkobling går via en av dem) Det som imponerer/ overrasker er at ikke få medseilere kobler seg på den kontakten jeg har tatt bilde av, og synes å være uten bekymringer for hvordan det går i forhold til neste døgns varslede drittvær. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.