Jump to content

Hvilken båt? Nimbus 3003, Scand 29, Maxum 3000 SCR, Fourwinns V288

wilma

Recommended Posts

Er i startfasen for ny båt, ikke noe som skjer ennå, men har begynt å sondere terrenget. Har 3,5 m båtplass, så utvalget begrenser seg noe. Ønsker båt som 2 voksne og 2 barn kan tilbringe ferien i, så mulighet for 3 separate sengeplasser/lugarer er det optimale, men ikke et absolutt krav. Har foreløpig funnet frem til ovennevnte båter, og ønsker synspunkter på disse.

Er i startfasen for ny båt, ikke noe som skjer ennå, men har begynt å sondere terrenget. Har 3,5 m båtplass, så utvalget begrenser seg noe. Ønsker båt som 2 voksne og 2 barn kan tilbringe ferien i, så mulighet for 3 separate sengeplasser/lugarer er det optimale, men ikke et absolutt krav. Har foreløpig funnet frem til ovennevnte båter, og ønsker synspunkter på disse.

Da hadde jeg definitivt valgt en NIMBUS 3003 med 200hk volvo eller større, en båt jeg har eiet selv og er bare rett og slett solid, herlig å bo i, samt går skikkelig i sjø`n. Så mangler det heller ikke noe på kvaliteten da! Jeg hadde valgt Nimbus fremfor Balic og ja jeg har eiet dem begge.

Hadde vel også kanskje valgt en Nimbus, men prisen betyr vel også noe??

Generelt kan vi vel si at Nimbus ligger noe høyere i pris enn f eks Scand Baltic/Atlantic.

På nettet ligger det mye Scand Boats, og her er det vel lettere å gjøre en bedre(billigere) handel!

Jeg vil vel også påstå at jeg synes, som turbåt, med 4 personer, så har vel Baltic/Atlantic en bedre innredening, med noe mer plass.

Vi er også 2+2 personer. For å få 3 kabiner så måtte jeg ha minst 35 fot. Og det det går ikke med 3.5m båtplass. Jeg valgte en Nimbus 3003, da den oppfylte alle kriterier med sine 30fot/3.5m. Jeg var heldig og fikk tak i en 1990 model for 6 år siden med ny motor KAMD43 med 230hk. Motor størrelsen var perfekt, mindre motor ville jeg ikke valgt. Båtene på den tiden var undermotoriserte. Det kan være litt trangt oppe i førerhuset med pentry, da det er 2 doble stoler i fartsretning. Jeg byttet førerstolen til enkel.

Jeg er meget fornøyd med denne båten!

Er på ferie i Cesme nå, så dette er skrevet på mobilen.

Nimbus 3003, uten tvil. den er helt overlegen i sjøen. Godt skrudd sammen, mange rene flater og lite treverk å "pusse". Allikevel er den lun og solid!

Har samme motor som Tutti Frutti og kan si meg svært enig de synspunktene!

mvh. Strawberry

PS! Ultima er, slik jeg ser det, mer "tupperware", men med samme skroget. Nabobåt på båtplassen, så jeg har "litt" grunnlag for å mene noe!

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Hei. Vi har en 3000 SCR på andre året, og er MEGET fornøyd med planløsningen, vi synes plassen er meget godt utnyttet. Vi har også 3,5 mtrs plass, og har da god plass. Kontakt meg dersom du ønsker mer opplysninger, evt har lyst til å komme for å "kikke" litt på hvordan båten er.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...