wilma Startet 18.Juli.2011 Del på Facebook Startet 18.Juli.2011 Er i startfasen for ny båt, ikke noe som skjer ennå, men har begynt å sondere terrenget. Har 3,5 m båtplass, så utvalget begrenser seg noe. Ønsker båt som 2 voksne og 2 barn kan tilbringe ferien i, så mulighet for 3 separate sengeplasser/lugarer er det optimale, men ikke et absolutt krav. Har foreløpig funnet frem til ovennevnte båter, og ønsker synspunkter på disse. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Er i startfasen for ny båt, ikke noe som skjer ennå, men har begynt å sondere terrenget. Har 3,5 m båtplass, så utvalget begrenser seg noe. Ønsker båt som 2 voksne og 2 barn kan tilbringe ferien i, så mulighet for 3 separate sengeplasser/lugarer er det optimale, men ikke et absolutt krav. Har foreløpig funnet frem til ovennevnte båter, og ønsker synspunkter på disse. Da hadde jeg definitivt valgt en NIMBUS 3003 med 200hk volvo eller større, en båt jeg har eiet selv og er bare rett og slett solid, herlig å bo i, samt går skikkelig i sjø`n. Så mangler det heller ikke noe på kvaliteten da! Jeg hadde valgt Nimbus fremfor Balic og ja jeg har eiet dem begge. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 Løfter denne, håper få flere svar........... Heller mot Nimbus pr i dag pga planløsning, påstått sjødyktighet er vel heller ikke noe minus..... Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Hadde vel også kanskje valgt en Nimbus, men prisen betyr vel også noe?? Generelt kan vi vel si at Nimbus ligger noe høyere i pris enn f eks Scand Baltic/Atlantic. På nettet ligger det mye Scand Boats, og her er det vel lettere å gjøre en bedre(billigere) handel! Jeg vil vel også påstå at jeg synes, som turbåt, med 4 personer, så har vel Baltic/Atlantic en bedre innredening, med noe mer plass. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Sjekk også ut etterfølgeren til 3033, Nimbus Ultima. Den har mye mer moderen look både interiør- og eksteriørmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Vi er også 2+2 personer. For å få 3 kabiner så måtte jeg ha minst 35 fot. Og det det går ikke med 3.5m båtplass. Jeg valgte en Nimbus 3003, da den oppfylte alle kriterier med sine 30fot/3.5m. Jeg var heldig og fikk tak i en 1990 model for 6 år siden med ny motor KAMD43 med 230hk. Motor størrelsen var perfekt, mindre motor ville jeg ikke valgt. Båtene på den tiden var undermotoriserte. Det kan være litt trangt oppe i førerhuset med pentry, da det er 2 doble stoler i fartsretning. Jeg byttet førerstolen til enkel. Jeg er meget fornøyd med denne båten! Er på ferie i Cesme nå, så dette er skrevet på mobilen. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 22.Juli.2011 Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 (redigert) Nimbus 3003, uten tvil. den er helt overlegen i sjøen. Godt skrudd sammen, mange rene flater og lite treverk å "pusse". Allikevel er den lun og solid! Har samme motor som Tutti Frutti og kan si meg svært enig de synspunktene! mvh. Strawberry PS! Ultima er, slik jeg ser det, mer "tupperware", men med samme skroget. Nabobåt på båtplassen, så jeg har "litt" grunnlag for å mene noe! Redigert 22.Juli.2011 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Ulven71 Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Hei. Vi har en 3000 SCR på andre året, og er MEGET fornøyd med planløsningen, vi synes plassen er meget godt utnyttet. Vi har også 3,5 mtrs plass, og har da god plass. Kontakt meg dersom du ønsker mer opplysninger, evt har lyst til å komme for å "kikke" litt på hvordan båten er. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.