Ex Skarpnes9100 Startet 18.Juli.2011 Del på Facebook Startet 18.Juli.2011 Hei ! Ferie eventyret ble vel ettertrykkelig stoppet i dag, da det viser seg at det er lekkasje i kjølesløyfa inne i girkassa på min Nidelv 24 med VP 2003 motor og SM 2b gir... Hadde ventet en uke på ny kjølevannspumpe som ble identifisert av Falck som synderen til at min båt ble full av vann på 4,5 timers gange, men etter prøvetur i dag med ny pumpe, så merket jeg at det var litt tregt å få i gir og ved peiling av olja kom det opp en geysir av sjøvann ut gjennom peilepinnehullet. Ligger nå på 7. dagen i gjestehavna i Nevlunghavn,. og kommer ikke videre. Noen som vet om HVOR det er mulig å få kyndig hjelp til å utbedre feilen samtidig som girkassa sees over og den har overlevet en uke i saltvann ? (Har stått slik i påvente av ny sjøvannspumpe, ingen visste at girkassa var synderen.... :( Skal ringe rundt i morgen til bl.a. Framnes VP i Sandefjord, og håper de kan hjelpe. Dit er det i alle fall mulig jeg kan få tauehjelp. Har ringt Langesund, men der er det noen ukers "kø" grunnet sykdom. Har også ringt Stathelle, og fikk gode råd, men dit er det like langt som til Sandefjord, så da er det kanskje best å komme seg dit (tihører jo Tønsberg, så Valle Motor hadde vært det beste, men det er langt dit....) Noen som har tips ? Jeg vet jo ikke en gang om denna girkassa er "OK" lenger. Vi fikk ut vannet i dag, og kjørte på med olje og lot den gå i revers (eneste som funker, ei heller "fri" er OK) i 10 minutter for å få rundt olja.... Håper vi redder den.... Har ikek råd til ny :( Takker for all hjelp!! Barna fortsetter ferien på land hos bestemor i morgen, så jeg har da noen dager på meg til å få fikset dette evt. få båten til trygg havn der den kan vente på hjelp. Da trenger jeg i alle fall ikke bekymre meg for den og måtte ut med 170,- HVER DAG i havne leie... :) Frode Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.