Beauty Startet 18.Juli.2011 Del på Facebook Startet 18.Juli.2011 Jeg har et blandebatteri på badeplattformen som etter vinteren viste tydelige tegn på at noen ikke hadde gjort god nok jobb før kulda satte inn. Jeg kjøpte nytt batteri og tenkte at dette er jo ingen sak, så viser det seg at på mitt gamle batteri(1986) var det kun 7 cm mellom slangetilkolingene(senter til senter), på nye er det 9 cm. Har forhørt meg i mange båtforretninger men de kan ikke hjelpe meg. Regner med at det er mange som har møtt på dette problemet og lurer derfor på om det er noen som kan hjelpe meg med å fa tak i et nytt blandebatteri. Hullstørrelsen er den samme som på nye batterier(17-18mm). Tok et bilde av blandebatteriet, men utseendet spiller liten rolle, det er avstanden mellom rørstussene som går gjennom skrogsiden som må passe. Blandebatteriet er montert på en Delta 9700 fra 1986. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Ta med deg batteriet til en rørlegger. Han finner sikkert noe som passer Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) Hei, og velkommen på forumet ! Om du tar jobben med å felle inn denne, så slipper du at den stikker ut og er i veien.. 690,- hos Seatronic. http://www.seatronic.no/vvs-blandebatteri-dusj-c-53_319/dusj-komplett-p-295 Du vet,..har man båt, er man hobby-rørlegger, hobby-elektriker og hobby-mekaniker Redigert 19.Juli.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Beauty Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) Takk for svar, tror nok det blir for trangt til å felle inn, men det er fristene så jeg skal måle litt, prøver nok å høre med diverse rørleggere før jeg tar den jobben men siden alle rørleggerbedrifter har ferie må jeg antagelig leve med ett blandebatteri som spruter til alle kanter en stund til. Redigert 19.Juli.2011 av Beauty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.