Jump to content

Aluminiums Manifold - fare for galvanisk tæring?


morkm

Recommended Posts

Jeg ser det er mulig å kjøpe både inntak og eksos manifolds i aluminium men er litt redd for galvanisk tæring da mye av motoren er støpejern. Er det noen som har erfaringer eller tanker om dette?

Markus

Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna

Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk?

Link to post

Takker for meget raske svar fra dere...

 

Til tross for pakning, greier man ikke å unngå strøm som går gjennom bolter og andre koblinger men det er kanskje nok at den er jordet så strømmen går mot annoder på drevet?

Redigert av morkm (see edit history)

Markus

Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna

Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk?

Link to post

Takker igjen for kjappe svar...

 

Jeg har tenkt litt på dette og jeg skjønner jeg ikke er helt på høyden her men, innvending tæring av manifold og riser er vell det største problemet og der greier man ikke å holde den tørr?? I manifold går kjøleveske så der er vell kanskje ikke noe problem men riseren leder jo ut alt sjøvannet??

Markus

Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna

Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...