morkm Startet 19.Juli.2011 Del på Facebook Startet 19.Juli.2011 Jeg ser det er mulig å kjøpe både inntak og eksos manifolds i aluminium men er litt redd for galvanisk tæring da mye av motoren er støpejern. Er det noen som har erfaringer eller tanker om dette? Sitér dette innlegget Markus Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk? Link to post
Jernbåten Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Det pleier å gå meget bra. Man bør holde motoren tørr utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 der er jo pakning imellom, så det hadde jeg ikke tenkt så mye på Sitér dette innlegget Link to post
morkm Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 (redigert) Takker for meget raske svar fra dere... Til tross for pakning, greier man ikke å unngå strøm som går gjennom bolter og andre koblinger men det er kanskje nok at den er jordet så strømmen går mot annoder på drevet? Redigert 19.Juli.2011 av morkm (see edit history) Sitér dette innlegget Markus Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk? Link to post
Jernbåten Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Du må ha med hele bildet. Korrosjon trenger elektrisk kontakt (bolter etc)og en felles elektrolytt for frakt av ioner. Forsvinner en av disse, ingen galvanisk tæring. Det er derfor jeg skriver dette med å holde motoren tørr. Sitér dette innlegget Link to post
morkm Svart 21.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Takker igjen for kjappe svar... Jeg har tenkt litt på dette og jeg skjønner jeg ikke er helt på høyden her men, innvending tæring av manifold og riser er vell det største problemet og der greier man ikke å holde den tørr?? I manifold går kjøleveske så der er vell kanskje ikke noe problem men riseren leder jo ut alt sjøvannet?? Sitér dette innlegget Markus Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.