morkm Startet 19.Juli.2011 Del på Facebook Startet 19.Juli.2011 Jeg har en Mercruiser 5,7 L fra 1985 med ferskvannkjøling hvor oljekjøleren til styrehydraulikken er koblet fra oljekretsen og ligger bare under motoren. Den er tilkoblet vannslanger som åpenbart ikke er ment å ligge under der i en vas.... Er det noen som kan fortelle meg hvor denne sitter originalt? Har noen peiling på hvorfor den kan ha blitt koblet fra oljekretsen? Sitér dette innlegget Markus Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk? Link to post
Chris284 Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Den sitter vanligvis på undersiden av motoren, på returslangen for kjølevannet som går ut i drevet. Så den er vel riktig plassert. Mulig det er en liten brakett den er skrudd fast i vanligvis. Om den er koblet fra, må jo hydraulikk slangene være koblet sammen? Eller mener du den skal være koblet til ferskvannskjølingen, det er ikke tilfelle. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
morkm Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Takk for raskt svar Jeg tror den er koblet til saltvann -returslangen fra ferskvannskjøleren, men det ser litt u-proft ut slik det er montert nå. Jeg regner med at oljekjøleren skulle være koblet på retur slangen fra powerstyringen (lavtrykk siden) men nå går returslangen direkte til pumpen. Jeg har planer om å ta av oljekjøleren i dag å trykkteste denne, den eneste grunnen jeg kan finne for å koble denne fra, er at den har sprekk eller lekkasje som gjorde at man mistet hyd olje eventuelt fikk saltvann i hyd olja. Sitér dette innlegget Markus Deleier av 23 fot åpen tresnekke med 5hk Marna Eier av Windy 23 FC 1985 mod med Mercruiser 5.7L 230 eller 260hk? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.